Moby – All Visible Objects

Label: V2

2020-05-17 07:00:00 • min lezen

Dance
8,5

Moby – All Visible Objects

De Amerikaan Richard Melville Hall is beter bekend onder de naam Moby. Omdat zijn oud-oom Herman Melville de schrijver is van het beroemde boek Moby-Dick. Met de hits ‘Go’. ‘Why Does My Heart Feel So Bad?’ en ‘Porcelain’ bracht deze man tot een groot dance artiest. De DJ kent de positie als headliner van veel festivals en schreef een onlangs een boek ‘Then It Fall Apart’, waarmee hij in conflict kwam met Natalie Portman.

Met All Visilble Objects weet de man zijn 17de album te brengen. En we mogen wel zeggen dat het wederom een juweeltje is van deze toetsentovenaar. De recente albums van Moby kennen niet de snelheid in de songs die hij op dit album brengt. Het swingt weer en met gasten als Boogie, drummer Peligro (Dead Kennedy’s, RHCP) en Mindy Jones weet Moby weer een heerlijk album te brengen.
Het openingsnummer ‘Morningside’ is direct al pakkend en verfrissend na zijn recente albums. Een ode aan Bryan Ferry horen we in ‘My Only Love’ met Mindy Jones. Na de heerlijke dance songs als Power is 'Taken', ‘Rise Up In Love’ en ‘Forever’ weet Moby met ‘Seperation’ het juweeltje van het album te brengen. Al is dit rustig nummer wellicht ook een goede plek tussen de 9 minuten durende ‘Too Much Change’’  en 7 minuten duren ‘Tacie’ om vervolgens te eindigen met het ruim 9 minuten durende titelstuk dat al even prachtig is als het ‘Seperation’.

Met een kritische blik op de wereld weet Moby weer teksten met venijn en veel vragen met overdenking in te verwerken. Met alles wat je ziet wil nog niet zeggen dat je wat je ziet juist is. Wat er achter de vraag of wat je ziet schuil gaat maakt het allemaal complexer waardoor je er anders naar kunt kijken. Met de muziek en tekst van Moby geeft dit tot nadenken en overdenken.

Goede plaat!

Dance