Origineel "Christmas"- album van Amerikaanse Molly Burch

Label : Captured Tracks

2019-12-10 07:00:00 • 3 min lezen

Pop
8

Molly Burch - The Molly Burch Christmas Album

De uit Austin, Texas, afkomstige singer/songwriter durft het aan om een kerstalbum uit te brengen. The Molly Burch Christmas Album bevat niet alleen klassiekers, maar ook twee eigen geschreven nieuwe nummers.

Wat minder bekende Christmas-songs
Molly Burch neemt niet de makkelijkste weg en behoudens enkele bekende nummers kiest ze voor relatief onbekende (kerst)pareltjes. Zo is de opener ‘The Secret Of Christmas’ van Ella Fitzgerald een relatief onbekend nummer maar vervolgens verrast ze ons pas echt met ‘Hard Candy Christmas’ (Dolly Parton) compleet met “twang” en vormgegeven in een Country-jasje. Ook ‘Snowqueen Of Texas’, met die heerlijke sixties-sound, van de Mama’s & The Papas is in de vertolking van Molly een winterse aanbeveling. Is dan alles origineel? Haar versie van Wham’s ‘Last Christmas’ krijgt een wat komische twist (check de video) door de medewerking van acteur John Early en Kate Berlant en ABBA’s ‘Happy New Year’ krijgt ook niet de originaliteitsprijs.

Nieuwe liedjes
Molly durft het ook aan om twee nieuwe, eigen geschreven nummers te releasen; het wat lichtvoetige ‘Holiday Dreaming’ en het rustigere ‘New Year Love’ dat door de pedalsteel een heerlijk melancholisch karakter krijgt waardoor her kerstgevoel als vanzelf komt. Natuurlijk horen we wat klassiekers terug als ‘Have Yourself A Merry Little Christmas’ en ‘I’ll Be Home For Christmas’, die door Molly smaakvol worden neergezet. Op ‘The Coldest Night Of The Year’ horen we een bijdrage van Jesse Woods. Afsluiten doet de in Los Angeles geboren Molly in stijl; de klassieker ‘Auld Lang Syne’, mooi vormgeven in een pianoballad versie, zorgt voor de spreekwoordelijke piek op de kerstboom.

Dit kerstalbum brengt je niet de traditionele top-10 van Sky Radio Christmas Station of de liedjes die je bij elk zichzelf respecterend tuincentrum voorbij hoort komen. Natuurlijk zijn er enkele klassiekers maar die worden dan nét even anders en smaakvol gearrangeerd. Verfrissend en origineel. Veel luisterplezier.

Pop