2019-01-02 07:00:00 • 2 min lezen

Pop / Singer-songwriter
7,5

Monique Angele - Alive

Net voor het einde van het jaar was daar Alive, de nieuwe EP van de Canadese singer/songwriter Monique Angele waarmee deze getalenteerde Canadese zes nieuwe tracks lanceerde.

Combinatie van singer/songwriting met klassieke scholing
De wereld van singer/songwriters is er al een van verdringing en het is moeilijk om toch je eigen sound te vinden én daar succesvol mee te worden of te zijn. Deze Canadese Monique Angele heeft ogenschijnlijk de ingrediënten om hierin te slagen. De op dit moment in Australië woonachtige Monique heeft een klassieke achtergrond, heeft theater- en opera-ervaring én beschikt met haar sopraanstem over een geweldig bereik. Zes prachtige liedjes staan er op deze EP die ook wat klassieke elementen kent waardoor het schijfje interessant wordt. Misschien is ‘Hold On’ wel het meest karakteristiek voor deze EP. Zoals alle nummers is het door haar zelf geschreven en zowel de klassieke als singer/songwriter ingrediënten komen hier voorbij waarbij we ook het gospelachtige moeten vermelden. ‘I Want A World’ begint als een pianoballad met een dieper stemgeluid en wordt gaandeweg uitgebouwd, iets wat we bij ‘Forever Strong’ ook terug horen maar waar de strijkers weer een prominente rol vormen.

Alive is een zeer aangename verrassing met zes nummers die niet eenvoudig zijn maar die Monique Angele op een zeer elegante wijze weet neer te zetten. Vooral de zweem van klassiek die om de nummers hangt zorgen nu juist voor het eigen karakter. Deze getalenteerde singer/songwriter heeft aangekondigd dit jaar met een volwaardig uit te komen dat de titel Answer zal krijgen en ook weer een combinatie moet worden van singer/songwriting gecombineerd met soul, pop en natuurlijk was klassiek. Veel luisterplezier.

Pop / Singer-songwriter