Motorhead – No Sleep Til Hammersmith

Label: Sanctuary

2021-06-24 07:00:00 • min lezen

Metal
8

Motorhead – No Sleep Til Hammersmith

Een van de meest memorabele live albums die er zijn gemaakt is het album No Sleep ‘Til Hammersmith van Motorhead. Later is de titel in diverse vormen terug gekomen. Het album van deze stevige Heavy Metal werd een inspiratiebron voor de later metal muzikanten. Lemmy, Fast Eddie Clark En Phil ‘Animal’ Taylor. De Legendarische Motorhead, allen zijn er inmiddels niet meer.

Dit album dat in 1981 werd opgenomen kent nu zijn 40 jarig jubileum. Het originele album is een selectie van 3 shows en wel in Leeds en twee in Newcastle, voordat men in London Hammersmith terecht kwam.
Na de release werd dit album in korte tijd nummer 1 in UK. Iets wat we nu misschien niet snel zullen beleven. Stevige rock met een stem als een doorleefde stompe scheermes dat The ACE of Spades door de microfoon brult. Het openingsnummer blijft een classic. Met dit jubileum album is alles weer opgepoetst en kent het originele album de korte versie van ‘Iron Horse’. De deluxe uitvoering kent alle 3 shows met hier en daar en soundcheck opnamen waaronder een 11 minuten durende ‘Iron Horse’. De heerlijk snelle drums van Overkill is nog steeds lekker en het ‘Bomber’ gaat er op de dag van vandaag nog steeds lekker in!
De bonus track die ook eerdere uitvoering staan komen hier wederom terecht. Zo is het ‘Train Kept Rolling’ van Aerosmith in stevige uitvoering te horen. Maar ook komen nu de songs ‘Shook You in The Back’, ‘The Chase is Better than the Catch’ of ‘Jailbait’ op dit album terug. Het mag dan drie keer deels dezelfde setlist zijn, toch is het verschil te horen. Al zijn alle shows vol energie gespeeld, het voelt alsof de originele selectie het beste is. Maar dat is natuurlijk pure nostalgie.

De leuke extra’s zoals een poster is altijd leuk!

Metal