2020-12-22 07:00:00 • 3 min lezen

Folk / Rock
7,5

Mumford & Sons - Delta Tour (EP)

Mumford & Sons bracht onlangs weer een EP uit met live-materiaal van hun Delta Tour. In 2018 en 2019 trok de Engelse Folkrock de wereld rond en nu is daar de EP Delta Tour.

Wereldact
Mumford & Sons behoeft waarschijnlijk geen introductie en iedereen die ooit een optreden van de Britse wereldact heeft bijgewoond weet dat de heren er een feestje van maken. Marcus Mumford (zang, gitaar), Ben Lovett (zang, piano, keyboards, accordeon), Winston Marshall  (zang, gitaar, banjo, bas) en Ted Dwane (zang , bas, drums) braken door met hun debuutalbum Sigh No More waar de hitsingle ‘The Cave’ van afkomstig was. Na Babel en Wilder Mind was daar in 2018 het vierde album Delta, en nu is daar dus de EP met zes tracks die tijdens de bijbehorende tournee zijn opgenomen.

Zes nummers
Het siert de band dat ze niet de meest voor de hand liggende keuze maken en de nummers zijn dan ook best verrassend. Opener ‘Slip Away’ is zo’n typerende energieke song van de band en vervolgens horen we de cover ‘Blood’ voorbij komen; een versie samen met de band Gang Of Youth die tijdens de Europese leg de support act vormde. Ook ‘With A Little Help From My Friends’ is een cover en met het mooie en akoestische ‘Awake My Soul’ krijgen we nog een coproductie met een andere formatie; nu gaat The Milk Carton Kids met de eer strijken op deze smaakvolle uitvoering. Verder vinden we nog het energieke ‘Blind Llading The Blind’ en het qua opbouw ijzersterke ‘Hurt’ terug. Overigens zijn de opnames afkomstig van zes verschillende optredens, van Werchter tot Denver.

Voor de echte fans is er naast de EP op vinyl ook nog een ‘Delta Diaries’ variant en deze versie omvat een 100-pagina tellend boek met daarin foto’s, setlists en heel veel aanvullende informatie over deze immens populaire band tijdens hun tournee in 2018/2019. Daarnaast krijg je ook een bonus-cd met daarop vier bonustracks. Fijn om weer nieuw live-materiaal te kunnen luisteren maar jammer dat het geen volledige concertregistratie is. Veel luisterplezier.

Folk / Rock