Na 9 jaar een nieuw album voor Natasha Bedingfield

Label : We Are Hear

2019-09-11 07:00:00 • 3 min lezen

Pop
7,5

Natasha Bedingfield - Roll With Me

De inmiddels 38-jarige Natasha Bedingfield is na een afwezigheid van 9 jaar terug met een nieuw album Roll With Me. Haar grootste hit was natuurlijk ‘Unwritten’ waar ze ook een Grammy mee won. Voor dit album kreeg ze hulp van producer Linda Perry (o.a Pink en Christina Aguilera) die Natasha één van beste live-performers ter wereld vindt.

Motown
Tijdens haar “break” is de Britse ook moeder geworden, iets wat uiteraard de nodige invloed heeft op haar leven. Het misschien wel wat smooth klinkende ‘Kick It’ is de gedroomde opener en past ook wel in de lijn der verwachting. Dit nummer is inmiddels ook uitgebracht evenals het veel meer R&B-achtige ‘Roller Skate’. De hoge stem, de blazers en de percussie in het middeldeel brengen het Motown-gevoel wat terug, iets waar ze in een interview zelf over zie: “I'm obsessed with young Michael Jackson! Just that Motown positivity. I love that nothing ever felt cheesy”. Vervolgens is daar het sprankelende en feel-good ‘Everybody Comes Together’ en gaandeweg krijg je inderdaad het gevoel dat Natasha Bedingfield volwassen is geworden.

60’s sound
Maar het is niet allemaal lichtvoetige pop. Luister maar eens naar met reggae doorspekte ‘King Of The World’ dat een ode aan haar zoon is en het catchy ‘Can’t Let Go’ en het uptempo ‘Sweet Nothing’ die iets van de jaren ’60 in zich hebben en ook wel wat aan het geluid van Duffy doet terugdenken. Natuurlijk vinden we ook wat rustigere nummers terug op Roll With Me. De ballad ‘Where We Going Now’ is toch wat complexer dan een eerste luisterbeurt doet vermoeden en is wat krachtiger dan ‘Can’t Look Away’ hoewel ook daar bij de uithaal een wat rauw randje te bespeuren valt. Bij ‘No Man I See’, één van de favoriete nummers van de zangeres zelf, horen we wat meer elektronica en de afsluiter ‘Real Love’ is misschien wel het prijsnummer van dit album; lekker uptempo, soulvol compleet met blazers.

Natasha Bedingfield klinkt anders, meer volwassen. En dat horen we dan ook terug op dit nieuwe album. Samen met haar producer weet ze diverse muzikale stromingen met elkaar te vermengen al blijft het geheel wel binnen het popgenre. Conclusie is dat we een andere Natasha horen maar nog geen nieuwe diva a la Katy Perry, Gwen Stefanie, Pink en andere grootheden. Veel luisterplezier.

Pop