Verzamelaar Best Of ..... So Far voor singer/songwriter Newton Faulkner

Label : Battenburg Records

2019-03-19 07:00:00 • 2 min lezen

Pop / Singer-songwriter
8

Newton Faulkner - The Very Best Of .... So Far

In 2007 maakten we kennis met de Britse singer/songwriter Newton Faulkner. Zijn debuutalbum Hand Built By Robots bereikte de nummer 1 positie in de UK-charts en sindsdien zijn er nog vijf albums van hem verschenen. Dit weekend was daar zijn nieuwste release, The Very Best Of Newton Faulkner …. So Far.

3 nieuwe tracks
Natuurlijk vinden we nummers als ‘Dream Catch Me’, ‘Clouds’ en ‘Write It On Your Skin’ op deze verzamelaar terug. Ook Faulkner is een singer/songwriter die de gitaar laat spreken en gebruik maakt van diverse looppedalen om zijn gitaarpop vorm te geven. Deze verzamelaar wordt uitgebracht aan de vooravond van een tournee waarin de "man met de dreadlocks" ook Nederland weer aan zal doen. Het album kent twee schijfjes; Disc 1 is vooral retrospectief waarbij er vier tracks van het album Write It On Your Skin terug te vinden zijn, wat dit album tot hofleverancier van deze verzamelaar maakt. Verder zijn er ook drie nieuwe nummers terug te vinden op dit album. ‘Don’t Leave Me Waiting’ is een echte popsongs terwijl ‘Wish I Could Wake Up’ een meer gitaarpopnummer is geworden. Met ‘Take What You Want’ brengt de Brit nog een onvervalste soulballad.

Tweede cd vol met covers
Faulkner heeft de afgelopen jaren een nauwe band opgebouwd met zijn publiek en is in Europa een graag geziene gast. Iedereen die een show van hem heeft bijgewoond weet dat het niet ongebruikelijk is dat hij ook wat covers speelt. Het tweede schijfje bestaat uit dan ook uit een 13-tal covers die Faulkner met regelmaat speelt en de diversiteit van zijn muziekliefde laat zien. Met zijn versie van ‘IDGAF’ van Dua Lippa neemt Faulkner ons via ‘Foundations’ van Kate Nash mee naar een nummer als ‘You Spin Me Around’ van Dead Or Alive of ‘No Diggity’ van Blackstreet. Maar ook een meer Reggea-achtig nummer als “Send Me On My Way (Rusted Root) en de mooie ballad ‘Million Reasons’ van Lady Gaga hebben een plaatsje gekregen op deze compilatie.

Voor diegene die Newton Faulkner niet kennen is deze verzamelaar een aardige kennismaking. Voor de kenners is dit wel een uniek schijfje vanwege zijn covers die menigeen zal herkennen van zijn concerten. De drie nieuwe tracks maken deze uitgave compleet en verder de moeite waard. Veel luisterplezier!

Newton Faulkner Live
31 maart : Vredenburg, Utrecht

Pop / Singer-songwriter