Nick Jonas - Spaceman

Label : Island Records

2021-04-04 07:00:00 • 3 min lezen

Pop / R&B / Soul
7,5

Nick Jonas - Spaceman

Nick Jonas is natuurlijk één van de drie broers die de succesvolle formatie de Jonas Brothers vormden tussen 2008 en 2003 en zes jaar later weer hun comeback aankondigden. Daarnaast bouwde de 28-jarige in Texas geboren Amerikaan ook aan een solocarrière en maakte ook als acteur zijn opwachting in diverse films. Het onlangs uitgekomen Spaceman is alweer zijn vierde album.

Isolatie
Spaceman is eigenlijk ook weer een album dat direct voortvloeit uit de huidige situatie waarin de pandemie de wereld in zijn greep heeft. Zijn echtgenote was grotendeels bezig met het opnemen van een film en verder bevindt de wereld zich zo’n beetje in isolatie. Die eenzaamheid zorgde voor inspiratie om dit album op te nemen. Vooral bij de titelsong is dan ook een directe verwijzing als we Jonas  TV tells me what to think/ Bad news, maybe, I should drink/ 'Cause I feel like a spaceman” horen zingen. Het album opent met het prima en catchy ‘Don’t Give Up On Us’ dat door een stevige beat voortgestuwd wordt. Wat meteen opvalt is dat de stem van Jonas in de productie wat galm meekrijgt.

Bieber
Bij het luisteren van het album ligt bij nummers als ‘Heights’ en het titelnummer de nadruk op R&B maar het is toch echt bij het zomers klinkende ‘Delicious’ dat stilzitten lastig gaat worden. Nummers als ‘Sexual’, ‘Deeper Love’ en ‘This Is Heaven’ zijn lekkere popliedjes maar ze zijn nét wat te veel gepolijst om echt te beklijven. In zijn algemeenheid kunnen we er niet omheen dat er toch ook wat Bieber-invloeden op dit nieuwe album terug te horen zijn. Met ‘If I Fall’ noemen we naast de openingstrack waarschijnlijk het beste nummer van Spaceman. Natuurlijk zijn er ook momenten aanwezig om wat dichter bij elkaar te kruipen zoals het wat rustigere ‘Death Do Us Part’ en het sensuele ‘Nervous’, waarin Jonas nog steeds de liefde aan zijn echtgenote verklaart.

Spaceman is een album vol met catchy popsongs die passen bij Nick Jonas als soloartiest. Hier en daar wordt de R&B-kaart uitgespeeld en soms is er een vleugje soul waarneembaar. Maar over het algemeen is de plaat nét iets te vaak gepolijst om echt een blijvende indruk achter te laten. Veel luisterplezier.

Pop / R&B / Soul