2016-12-23 07:00:00 • 6 min lezen

Night Ranger – 35 Years and A Night in Chicago

Night Ranger – 35 Years and A Night in Chicago Label: Frontiers Eindoordeel: 9

De Amerikaanse rockact Night Rangers bestaat nu ruim 35 jaar. In 1979 werd de band gevormd door gitarist Brad Gilles, drummer Kelly Keagy en bassist Jack Blades. Het zijn wellicht voor velen niet erg bekende namen, maar binnen de (hard)rock zijn al deze drie heren uitgegroeid tot legendarische helden. Brad Gilles werd door Ozzy gezien om de legendarische Randy Rhoads op te volgen. Gilles hielp Ozzy door de plek van hem in de tour over te nemen toen Rhoads met een vliegtuigongeluk (tijdens de Ozzy tour) om het leven kwam. Omdat Gilles al een platendeal had, is hij niet op het voorstel van Ozzy ingegaan. Kelly Keagy is eigenlijk de enige vaste kracht voor Night Ranger gebleven. Wel heeft hij met zijn hobbyband The Mob een album uitgebracht. Belangrijk voor de band was dat hij de hits “Sentimental Street” en de millionsellers “Sister Christian” en “Secret of my Succes” heeft ingezongen. Bassist Jack Blades behoord tot een van de beste bassisten en zangers binnen de rock. Zijn kunsten werd veelvuldig ingehuurd Samen met Styx’s Tommy Shaw maakte hij enkele albums, Ted Nugent huurt hem in voor de Damn Yankees en afgelopen jaar maakt hij met Revolution Saints een heerlijk rockalbum. En dan nog alle muzikanten die hier hun first steps of fame hebben gemaakt.

Het was voor ieder de tijd om terug te keren op het oude nest. Dat maakt dit album dan ook zo speciaal. De hits “Secret of My Succes” van de gelijknamige film, “7 Wishes” en een nieuw nummer “Day & Night” komen voorbij. Night Ranger is uitgegroeid tot een belangrijke American-rock acts en met dit album bewijst de band dat ze nog steeds de volledige energie en power hebben om zalen te vullen en op de kop te krijgen. Voor de 80- rockers die Foreigner, Journey, KISS, Alice Cooper etc hoog in het vaandel hebben is dit album zeker een must! De deluxe cd versie kent de dvd met een dubbel cd.