2019-11-06 07:00:00 • 3 min lezen

Pop / Singer-songwriter
7,5

Nina June - Shadows & Riddles

Na het in eigen beheer uitgebrachte debuutalbum Bon Voyage uit 2018, brengt Nina June nu op het Nettwerk-label een EP uit met vijf nieuwe songs onder de titel Shadows & Riddles.

Universele thema liefde
Al eerder maakten we kennis met twee singles die afkomstig zijn van Shadows & Riddles. ‘Summersnow’ is een wat dromerige softpop-nummer waarbij haar stem prima in balans is met de vloeiende melodielijn. De tweede single was ‘The Change In Me’, een prachtige innemende ballad. Bijzonder hierbij is dat ze dit nummer zingt met componist/producer Lywe en de tweestemmigheid pakt wonderbaarlijk goed uit. De huidige single ‘Raven’s Feather’ sluit prima aan bij de eerdere singles en naast de immer opvallende stem van Nina kent dit nummer een wat rijker instrumentarium. Liefde is een universeel thema en ook de in Castricum geboren talentvolle singer/songwriter pakt regelmatig naar dit thema terug. ‘Twenty One’ is een prachtige pianoballad die de prachtige stem van Nina ondersteund en dat door de zangeres op één moment na heel mooi klein wordt gehouden. De zangeres die de Rockacademy volgde pakt ook bij de titelsong terug naar de piano maar gaandeweg wordt deze track subtiel uitgebouwd met drums, synths en wat elektrische gitaar. Evengoed is daar altijd die stem dat centraal de aandacht opeist.

Nina is naar eigen zeggen geïnspireerd door bands als Fleetwood Mac, CSN&Y en dan vooral de harmonieën en de wijze van songwriting. Dat is wel herkenbaar al is het jammer dat Shadwos & Riddles maar vijf nieuwe tracks telt. Qua stemgeluid en timbre doet de talentvolle Amsterdamse wat denken aan een artiest als Dido. Na deze geslaagde EP is het wachten op een volwaardig album met nieuw werk. Veel luisterplezier.

Nina June Live:

15 november: Bitterzoet, Amsterdam

Pop / Singer-songwriter