Norah Jones - 'Til We Meet Again

Label : Blue Note Records

2021-04-20 07:00:00 • 3 min lezen

Jazz / Pop / Singer-songwriter
9

Norah Jones - 'Til We Meet Again

….Til We Meet Again is het eerste live-album dat de inmiddels 42-jarige superster Norah Jones uitbrengt. Sinds haar debuutalbum Come Away With Me uit 2002 heeft de Amerikaanse al een respectabel oeuvre opgebouwd maar een live-registratie ontbrak tot op heden.

Verzameling van optredens
De multi-Grammy winnares is een superster maar toch altijd een bescheidenheid gebleven en als artiest heeft ze zich de afgelopen decennia ontwikkeld tot een meer dan zelfbewuste vrouw die weet wat ze wil en welke muziek ze wil maken. De 14 nummers van dit album vormen niet de registratie van één concert maar zijn veel meer een verzameling van prachtige uitvoeringen van liveoptredens die Norah gaf in de periode 2017-2019 in Amerika, Frankrijk, Italië, Argentinië en Brazilië. Zo krijgen we een mooie inkijk én doorkijk in haar carrière. De meeste nummers die we op …Til We Meet Again terug vinden zijn door Norah zelf geschreven; slecht een paar covers completeren het album zoals opener ‘Cold Cold Heart’ dat oorspronkelijk uit de pen van Hank Williams kwam en het zwoel klinkende jazzy ‘Don’t Know Why’ (Jesse Harris).

Huiveringwekkend mooi
‘Those Sweet Words’ en de hit ‘Sunrise’ kennen we natuurlijk van het Feels Like Home album uit 2012 maar ze tikt feitelijk alle albums wel aan. ‘After The Fall’ (Little Broken Hearts) maar ook nummers als ‘Tragedy’, ‘Flipside’ (Day Breaks) komen voorbij maar ook wat recentere nummers als ’It Was You’, ‘Begin Again’, en ’Just A Little Bit’ worden smaakvol door Norah en haar band neergezet. En die band is van de buitencategorie met o.a. Jesse Murphy op bas, fluitist Jorge Continentino, gitarist Jesse Harris, drummer Brian Blade en Marcelo Costa op percussie. Natuurlijk mag de voor een Grammy genomineerde ballad ‘I’ll Be Gone’ niet ontbreken. Met de huiveringwekkend mooie en indrukwekkende afsluiter ‘Black Hole Sun’, dat ze in 2017 enkele dagen na de dood van Chris Cornell in het Fox Theater in Detroit opnam, laat Norah ons in verroering achter.

Er zijn natuurlijk al wel wat dvd’s uitgekomen maar een live-album tot op heden nog nooit. Norah Jones live is een regelrechte sensatie ondanks de ingetogen melodieën en het subtiele instrumentarium. Je hebt het gevoel in een loungebar getuige te zijn van een privéconcert waar Norah je vanachter haar piano in de ogen kijkt…… en ziet en hoort dat alles in balans is en perfect uitgevoerd wordt. Een prachtalbum. Veel luisterplezier.

Jazz / Pop / Singer-songwriter