Virtuoos nieuw album voor Now VS Now

Label : Jazzland

2019-01-02 07:00:00 • 2 min lezen

Alternative / Electronic / Jazz
7,5

Now VS Now - Buffering Cocoon

Jason Lindner staat bekend als een virtuoos op toetsen, sounddesigner en visionair op Elektronische muziek. Op het gerenommeerde Jazzland label kwam onlangs het album The Buffering Cocoon uit, dat hij met zijn band Now VS Now uitbracht.

Een alleskunner op toetsen
Linder is niet louter een solomuzikant. Met zijn muzikale vrienden Panagiotis Andreou (Bass) en Justin Tyson (drums) vormt hij het trio Now VS Now dat vooral elektronische soundscapes produceert met invloeden die vaak uit Jazz voortkomen, maar evengoed horen we elementen uit de Funk, Soul en andere stijlen. Dat zijn virtuositeit alom bekend is blijkt wel uit het feit dat Lindner één van de muzikanten was die aan het wat experimentele Blackstar-album van David Bowie meewerkte. The Buffering Cocoon is het derde album dat Now VS Now uitbrengt.

Mengeling van stijlen
Het album kent dertien tracks en laat zich kenmerken door futuristische elektronische muziek, die ingekleurd worden met facetten van andere muziekstijlen. Opener ‘Buffering 3%’  klinkt alsof het trio, met op de achtergrond een tikkende klok, zich aan het opladen is. Daarna passeert ons een variëteit van soundscapes zoals het wat ambient en analoog klinkende ‘Cloud Fishing’, het van een dansbare beat voorziene ‘Motion Potion’ en het mysterieuze ‘The Scarecrow’ waar Sasha Masakowski de “Spoken Words” voor haar rekening neemt. ‘Pergamos’ kan je zo maar meenemen naar de sprookjeswereld van 1001 Nachten en bij het opzwepende ‘Accelerating Returns’ laat drummer Tyson nog maar eens horen waartoe hij in staat is.

Het feit dat The Buffering Cocoon uitgebracht is door het Jazzland label moet je niet leidend laten zijn. Het album is veel meer dan Jazz in zijn algemeenheid al zijn de invloeden van Jazz natuurlijk wel duidelijke aanwezig. Het album is veel meer een samenspel van Lindner met zijn twee muzikale vrienden die op een onnavolgbare wijze een soort van bedwelmende hypnose uit de speakers strooit. Het album is al enige tijd verkrijgbaar maar we vonden een extra review absoluut op zijn plaats. Veel luisterplezier.

Alternative / Electronic / Jazz