2014-10-05 07:00:00 • 7 min lezen

Ozark Henry - The Journey's Everything

Label : Sony Music Eindoordeel : 7,5

Na het succes van de afgelopen jaren van Ozark Henry is daar nu een cd van een live-registratie. Toevallig of niet valt dit ongeveer samen met de absolute internationale doorbraak die Piet Goddaer, alias Ozark Henry dit jaar doormaakte, want de single ‘I’m Your Sacrifice’ was deze zomer een hit van internationale allure.

Drie nummers afkomstig van Stay Gold Het album bevat twaalf nummers en geeft een goede impressie van datgene dat Goddaer deze zomer op de diverse festivals heeft laten horen. Samengevat betekent dat pakkende elektronische muziek die heerlijk dansbaar is. Na van een goed intro voorziene opener ‘Intersexual’ volgt het opzwepende en mysterieuze ‘Politics’  Na al dit muzikale geweld is er bij ‘We Are Incurable Romantics’, afkomstig van het laatste album Stay Gold, ruimte om een wat gevoeligere, rustigere track te spelen. Ook ‘Indian Summer’ en ‘Outpatient’ zijn wat bedeesdere en introvertere nummers die prima worden neergezet.

Ook de hit ‘I’m Your Sacrifice’ vinden we terug Het album bevat zoals gezegd twaalf nummers en dat betekent dat met de tracklisting niet alle eerder uitgebrachte albums geraakt worden. Opvallend is dat er niets van het succesvolle Hvelreki op terug te vinden is. Goddaer is in België “wereldbekend” en werd dit jaar uitgenodigd door Koning Filip voor een concert. Daarna volgde het ongekende succes van I’m Your Sacrifice’ door Italië, Duitsland en de rest van Europa. Dit nummer mag natuurlijk niet ontbreken en bij de eerste noten wordt het dan ook hartstochtelijk verwelkomt door de fans. Overigens lijkt de ontstane samenwerking met Amarylis Uitterllinden een permanente te worden en dat is goed want haar stemgeluid zorg voor een extra dimensie. Mooi om dat enthousiasme terug te horen. ‘Weekenders’ vormt een prima afsluiter.

Eindoordeel Livealbums brengen vaak wat extra. Het brengt de sfeer naar de luisteraar, roept herinneringen op en is vaak toch als een kers op de taart. Daar is The Journey’s Everything geen uitzondering op. Veel luisterplezier.

Ozark Henry heeft ook een Nederlandse tournee aangekondigd:

19 november 2014 - Muziekgebouw Frits Philips, Eindhoven 16 december 2014 - TivoliVredenburg, Utrecht 06 januari 2015 - Oude Luxor Theater, Rotterdam 08 januari 2015 - De Oosterpoort, Groningen 09 januari 2015 - Muziekcentrum Enschede, Enschede 10 januari 2015 - Theater Heerlen, Heerlen 17 januari 2015 - Theaters Tilburg, Tilburg