Paul McCartney – III Imagined

Label: Capitol rec.

2021-07-19 07:00:00 • min lezen

Pop
7,5

Paul McCartney – III Imagined

Afgelopen jaar verscheen van Paul McCartney zijn album III. Het derde album waarop hij zelf alles heeft ingespeeld. Toch weet hij als geen ander dat er een kloof is tussen de oude generatie en de jonge generatie als het gaat om muziek. De vraag wie is die oude Paul McDinges naast Rianne blijft een klassieke uitspraak die de kloof tussen oud en nieuw weergeeft. Met een knopoog naar Imagine van Lennon.

Nu heeft McCartney zelf de stap gezet om deze kloof te dichten. Hij heeft jonge muzikanten uitgenodigd om de songs van zijn album III  de vrije hand te geven en dit samen op te nemen. Het levert mooie versies op. Het is direct raak met Beck die zijn versie weergeeft van Find My Way en Dominic Fike weet een verrassend mooi vette versie van ‘The Kiss of Venus’ te maken. Khruangbin neemt ‘Pretty Boys’ onder handen. De elektropop zullen we meer op dit album horen .  St, Vincent verrast met ‘Women & Wives’. Blur en Gorillaz zanger Damon Albarn weet van “Long Tailed Winter Bird’ een moderne reggae versie van te maken en Anderson. Paak gaat weer lekker tekeer met ‘When Winter Comes’.  QotSA Josh Homme neemt ‘Lavotory Lil’ wat steviger onder handen. Met het talent van de toekomst Phoeby Bridges neemt hij ‘Size the Day’ op.

Het is een album geworden die meer diversiteit dan het origineel brengt maar ook gelijk de zijn de verschillen van de grote Macca te horen. De zang van de oude man blijft nog steeds optimaal maar het is mooi om de songs een modern tintje te laten geven.
Wellicht zal een dubbel album versie, the original en remakes,  van dit album snel gaan verschijnen.

Pop