Pink – Beautiful Trauma

Label: RCA

2017-10-17 07:00:00 • min lezen

Pop
8

Pink – Beautiful Trauma

Het alweer een poos geleden dat we iets hebben gehoord van de Amerikaanse zangeres Pink. Haar recente album The Truth About Love komt uit 2012 en haar tour heeft ruim 2 jaar geduurd. Wanneer ze het album onder de naam You and Me met haar eigen naam Alecia Beth Moore uitbrengt, horen we even een andere Pink. Iemand die mooie ingetogen songs op een akoestische gitaar voortbrengt.

Daar waar haar vorig album de gestrande relatie een centrale plek krijgt weet ze met dit album haar proces voort te zetten met Revenge (met Eminem) en het titelstuk. Het geeft aan hoe ze terug kijkt op de relatie die toen stuk liep. Maar inmiddels is Pink met Corey Hart een tweede leven begonnen en heeft ze een tweede kind. “What About Us”, “Where We Go” en “Secrets” zijn weer titels de beeldend haar leven weergeven.
Muzikaal is het bij Pink deels hetzelfde gebleven. De bekende popsongs krijgen nu meer een akoestisch gitaartje in de songs (Whatever You Want) en is de intense ingetogenheid met “But We Lost”, “Barbies” en “I Am Here” ook op deze plaat vaker te horen. De laatste met een heerlijk overgedubd koortje  daar de popsound inluidt. Met het intense “You Get My Love” horen we haar als een Witney Houston galmen met de muziekleraar die achter een piano zit. Laat haar dat maar doen waar ze zangles krijgt. Dan is het” Wild Hearts Can’t Be Broken” intenser en mooier en passender bij Pink.  Met hier en daar een maatschappelijke uithaal is Pink weer helemaal de oude.

Kortom het een herkenbare plaat voor de Pink liefhebbers, vol pop en lekkere overdubs, gemixt met  de intense liedjes a la You and Me.

Pop