2015-04-12 07:00:00 • 8 min lezen

Pop Evil - Onyx

Pop Evil - Onyx Label: Warner Eindoordeel: 8

Nu de Amerikaanse hardrock act ook voor Pinkpop is uitgenodigd is het zeker de moeite waard om aandacht te besteden aan deze populaire grunge rock act. Het album “Onyx” is eigenlijk al een oudje en wel uit 2013. Wanneer de band het album in Chicago opnam en de single ”Tenches” op de digitale snelweg zette ging het snel met de populariteit van de band. Na hun support tour met Five Finger Death Punch, Travium en Killswitch Engage had men al een schare fans in Amerikan bijelkaar geschraapt. De single “Boss Daughter” werd met hulp van Motley Crue gitarist op video gezet en bereikte de hitlijsten in Amerika.

“Onyx” kwam dan ook op het juiste moment. Wanneer dit concept album als een rockopera wordt betiteld, bleek de media nieuwsgierig te worden. Met songwriter Dave Basset achter de knoppen werd dit nog eens extra gevoed. De man staat bekend om serie soundtracks van onder andere American Idol, Gray Anatomy en CSI Miami. Wat doet hij met een rock metal act ? Uiteindelijk tekende hij voor de vocale productie. Maar het klinkt dan ook als een klok! De stevige rock gecombineerd met diverse electro programming en een goed gebalanceerde vocal doen het album verrassend goed. “Welcome To Reality” , “Beautiful” of “Torn To Pieces” zijn allen heerlijke songs. Met het slot nummer “Flawed” laat men de gebrekkige kant van het leven zien maar muzikaal heerlijk. Het verhaal van iemand te verliezen en een zelfreflexie dat doet inzien dat een ander meer te bieden heeft, doet je beseffen dat dit voor ieder geld. Met andere woorden blijf bij je zelf wat je kunt en wat je niet kunt laat dat aan een ander over die dat weer kan. Dit heeft de band zelf dan ook weer gedaan. De uitvoering die nu is uitgebracht kent 3 bonus tracks die aan het verhaal zijn toegevoegd.

De band staat vrijdag 12 juni op Pinkpop en 21 juni op Graspop te Dessel (B)