Pop Evil - Pop Evil

Label: eOne / Warner

2018-03-12 07:00:00 • min lezen

Rock
7

Pop Evil – Pop Evil

Pop Evil is een uit Michigan afkomstige band. Hun vorige album Up dateert uit 2015. Dit was een upbeat album bedoeld om weer de lichtere kant van het leven te zien na het overlijden van de vader van zanger Leigh Kakaty. Er is hard gewerkt aan de nieuwe release. Waar ze gebruikelijk een paar maanden nodig hebben, hebben ze er nu bijna een jaar over gedaan om hun vijfde en gelijknamige studioalbum op te nemen en af te maken. De band heeft zichzelf opnieuw uitgevonden en gaat een andere kant op dan hun vorige album.

Het album heeft verschillende invloeden, zoals (nu)metal, alternatieve rock, hardrock en elektronische muziek. Ze klinken steviger dan ze voorheen hebben geklonken en zijn geïnspireerd door bands als Rage Against The Machine. Die inspiratie is bijvoorbeeld te horen op ‘Waking the lion’, Colors bleed’, ‘Ex machina’ en ‘Art of war’. Helaas is het rappen niet van heel hoogstaande kwaliteit. Het had agressiever mogen klinken waardoor de teksten sterker waren overgekomen. Nu verliest het wat aan kracht.

Het album lijkt uit twee delen te bestaan. ‘Be legendary’ is een catchy en al wat meer poppy nummer. ‘Nothing but thieves’ markeert een beetje een overgang. Het nummer bevat zowel rockelementen als elektronische elementen. Daarna gaat het album over in voornamelijk elektronische en midtempo nummers. Al komt met ‘Birds of prey’ de rocktint wat meer terug. ‘A crime to remember’ en ‘When we were young’ doen denken aan Linkin Park qua geluid en de zang van Mike Shinoda. Doordat het album uit twee delen lijkt te bestaan, flowt het net niet helemaal lekker, maar het album bevat zeker goede nummers die het live ook goed zullen gaan doen.

Rock