Pride of Lions – Fearless

2017-02-24 07:00:00 • 2 min lezen

Rock
7

Pride of Lions – Fearless

Zo trots als een pauw of just Pride as a Lion. Deze melodieuze rockband bestaat inmiddels al bijna 15 jaar, waarvan de laatste 5 jaar geen geluid van de kudde is vernomen.

Zanger Toby Hitchcock dook in de wereld van de fotografie en opperhoofd Jim Peterik deelde zijn creatieve ideeën met een ander. De voormalige toetsenist van Survivor is in Nederland alleen nog maar te zien in een video. “The Eye of The Tiger” en “Burning Heart” zijn de hits die nog steeds in de top 2000 te horen zijn, maar hij schreef voor Brian Wilson, REO Speedwagon, Cheap Trick en Beach Boys om maar enkelen te noemen.
Het idee van Pride of Lions was een muzikaal vervolg op Survivor te starten. Inmiddels was Survivor een band waar muzikanten alleen maar meters maken en vervolgens de band weer verlieten. Zanger Jamison was al een poos op solotour.
De American Rock viert op dit album dan ook hoogtij. Het klinkt als eind jaren 80 begin 90. “Silent Music” zou in die tijd een hit zijn geworden, terwijl de band het met “Fearless” probeert te redden met snellere gitaarriffs in het nummer te plaatsen. “The Light In Your Eyes” is de ballad op het rock album en is als het ware het lichtpuntje op dit album.
Het album doet erg denken aan Toto, al wist Lukather en co op het laatste album een stap naar de huidige tijd te maken. Of het allemaal gehaast is opgenomen is niet bekend maar het klinkt soms wat gehaast. Dan heeft Peterik getekend voor betere songs dan hij hier heeft opgenomen. Misschien een idee om zijn eigen composities eens bij elkaar op een album te plaatsen? Dan horen we het verschil.

Rock