2014-07-17 07:00:00 • 4 min lezen

P.S. I Love you - For Those Who Say

P.S. I Love You – For Those Who Stay Label: Canada Eindoordeel: 7

Wanneer je je band P.S. I Love You gaat noemen, kun je het gevaar krijgen dat je niet wordt gevonden in de digitale platenbakken van Amazon of Bol.com. Het is een veel voorkomende titel voor films en boeken. Wellicht hier en daar als titel van een album, maar als artiesten naam blijft het een zoektocht.

Wellicht dat Paul Saulnier en Benjamin Nelson meer gaat opleveren. De heren uit Kingston brengen samen hun indie rocksongs. Zanger/ gitarist Saulnier en drummer/zanger Nelson leveren met ‘For Those Who Stay” hun derde album. Voor het eerst in een goede studio, aldus de bandleden. Het album kent voornamelijk veel rauw gitaarwerk dat bij “in My Mind At Least” doet denken aan de ruwere songs van Suede in hun beginperiode. Vanaf “Advice” heeft men de distortion knop gevonden en verder vergeten uit te zetten. Daarmee is het album jammer genoeg minder geworden dan wanneer men het cleaner geluid had aangehouden of tijdelijk had gebruikt. Het akoestisch geluid van “Bad Brain Day” klinkt dan ook als muziek in de oren. Het kleine liedjes-intro wordt langzaam uitgebreid tot een volwaardig popliedje.

De popsound wordt wederom gekoppeld aan de distortion waardoor Limestone Radio een aardig alternative poprock nummer wordt. Hier en daar doet het denken aan de Pixies wat wellicht een aardige benadering is waar men aan moet denken. Naast de distortion kan gast muzikant Tim Burton zijn keyboards volledig gebruiken op “For Those Who Stay”. Het titelnummer dat voornamelijk door de gastmuzikant wordt ingevuld is opmerkelijk. Met dit album is het duo nog zoekend naar de juiste sound, bandsamenstelling of hoe de toekomst er uit moet komen te zien. De ideeën zijn er zeker maar de overtuiging ontbreekt nog.