Queen - News of the World

Label: Universal

2017-11-17 07:00:00 • min lezen

Pop / Rock
8

Queen – News of the World (re release)

De band Queen hoeft verder geen verdere uitleg meer zou je zeggen, maar de band waar Freddy Mercury zanger was is voor de jongeren van vandaag een volledig nieuwe band. De hits kennen we allen, maar waar het echt om ging staat onder andere op dit album; News of the World.

Het album kwam in 1977 uit en was het zesde album van de band. Inmiddels was “Bohemian Rapsody” een grote hit geworden en overschaduwde dit het album dat er op volgde A Day At The Races. Van News of the World kwam de klapper “We Will Rock You”. Het nummer kent de herkenbare drums die uit ten treure wordt na geklapt, maar ook het “We Are The Champions” wat uit ten treure wordt gezongen bij alle sportevenementen die je kunt verzinnen.
Het geeft meer aan dat dit een album is dat belangrijk is gaan worden door de jaren heen. In onze maatschappij komen we op diverse tijden onverwacht met dit album in contact, of je nu wil of niet. Iedereen kent het.  Maar het album kent meer en misschien betere songs waaronder ”Sheer Heart Attack” dat uiteindelijk werd uitgebracht na dat het jaren lang op de plank heeft gelegen. Het gelijknamige album kwam nl. al 4 jaar eerder uit. Het prachtige “Spread Your Wings” is nog steeds een juweeltje net als het spannende “Get Down, Make Love”.  Opvallend is dat Mercury maar enkele songs van dit album heeft geschreven.

Deze box bevat niet alleen dit album maar ook de Bob Ludwig remix uit 2011.  Dus nog steeds niets bijzonders, maar met de ruwe sessies zijn dezelfde songs een mooie weergave van de eerste opnamen. Met de bonus tracks zijn de songs live weergegeven. Het is een mooi pakket met veel diversiteit van hetzelfde zullen we maar zeggen. Dit keer is het wel de moeite waard. Met het mooie boekwerk en de dvd met een documentaire is dit een mooi cadeau voor de komende feestdagen.

Pop / Rock