2016-06-18 07:00:00 • 7 min lezen

Racoon - Live @ HMH, Amsterdam Theater Show

Racoon – Live At HMH Label: Pias Eindoordeel: 7,5

Het is een album waar velen in Nederland hun herinneringen bij kunnen ophalen. Het album is opgenomen in de HMH te Amsterdam, maar staat voor alle live shows die Racoon de afgelopen jaren heeft gedaan. En dat zijn er vele door het gehele land. Met dit album weet de Zeeuwse rockband een mooi overzicht te geven van hun oeuvre van de laatste 6 jaar. Of is het een mix van de laatste 2 albums. Het live album Live at Chassé Theatre, Breda bevat de andere songs voor het jaar 2009. Toch heeft de band tussentijds maar 2 volledige albums geleverd. All-in Good Time staat op dit album dan ook centraal. De akoestische gitaar heeft inmiddels een prominente plek gekregen. De stem van Bart is nog steeds even fragiel en kwetsbaar waardoor het aangrijpend wordt. Natuurlijk mogen hits als “Liverpool Rain”, “No Mercy” (met “Dreadlock Holliday”/ “Englishman in NY” /”Kiss”/ “Suzanne” potpourri) en “Took a Hit”(met “No Diggity”) op deze dubbel cd niet ontbreken. Vergelijkbaar met het vorige live album is dit wel een “sit down and listen” album. Het theatergeluid past nu wellicht beter bij de band dan voorheen en dat is vooral te horen op cd 1 van deze dubbelaar. De 2de cd (na de pauze?) geeft meer energie, omdat de hits op deze cd voorblij komen. Blijkbaar zijn die songs toch de meer aanspreekbare songs van Racoon. Oceaan is nog steeds een vreemde eend in de bijt maar ja het zal een verplicht nummer zijn geweest om te spelen. Prima live album waar de reputatie van Racoon weer goed wordt neergezet. De band is de komende tijd live op diverse festivals te zien.