Rag N Bone Man – Human

Label: Columbia

2017-02-15 07:00:00 • 2 min lezen

Hiphop / Pop / Soul
8

Rag N Bone Man – Human

Hij heeft een stevig postuur, handen vol tattoos, een mini ZZ top baardje, draagt sjabby kleding en is zo niet direct de ideale schoonzoon. Maar schijn bedriegt. Hij heeft een zachte uitstraling, een knuffel postuur en een stem dat iedere vrouw doet smelten.

Rory Graham is de naam van deze Engelse zanger. Op zijn 19de wist hij als singer songwriter het voorprogramma te doen voor Joan Armatrading. Via een hip hop label brengt hij enkele eps uit. Met die ervaring in de hip hop en de singer-songwriters basis, weet hij nu een brug te slaan tussen deze genres. En met veel succes! Zijn manier om de hip hop te vermengen met heerlijke pop brengt iets opvallends in muziekland. Met de single “Human” heeft hij groot succes en is opener van het album een goed begin om in de sfeer te komen. Wanneer het gevolgd wordt door de andere single “Innocent Man” zit je er helemaal in. Wanneer de nieuwe single “SKIN” volgt hebben we alle facetten van de man ook gehad. De rest van het album mag dan wel in deze sfeer zijn of soms in herhaling vallen. Het is in ieder geval heerlijk om naar te luisteren. Het piano / cello stuk “Love You Any Less” is heerlijk meeslepend drama. Al keert dat ook weer terug in “Grace”.

Rag N Bone past in het straatje van Adele, alleen is het mannelijk, waardoor er meer concurrentie is. Maar eigenlijk net zo aanstekelijk. Dus laten we deze twee eens aan een tafel zitten, dan komt er vast iets moois uit.
Het mooie van dit debuut album is dat je er direct zeven bonus tracks bij kunt krijgen. Hierdoor wordt meer van het zelfde lekker lang.

Rag n Bone Man is 17 april te zien in een uitverkochte Melkweg te Amsterdam

Hiphop / Pop / Soul