Rammstein - Rammstein

Label: Vertigo/ Capitol/ Universal

2019-05-17 07:00:00 • min lezen

Melodic Rock / Metal / Pop
8

Rammstein - Rammstein

Rammstein, het nieuwe Duitse muzikale trots dat over de wereld gaat. Met hun shows vol vuurwerk en gekkigheid worden de songs vol strakke repeterende songs op de fans afgevuurd. Zo zal het ook komende maand zijn, wanneer de band de Rotterdamse Kuip aandoet.

De stadion act zal hun nieuw album promoten. Het album dat begint met het ‘Deutschland’ waar bij onze oosterburen al veel op te doen was. De fans van het eerste uur kunnen met dit album nog wel eens wat bedrogen uitkomen. De songs ‘Radio’, ‘Seks’ en ‘Diamant’ zijn toch wel popsongs die in schril contrast staan met de stevige metal sound van ooit. Het ‘Was Ich Liebe’ is een goede mix met het logge Rammstein geluid en de popsound van nu.
Afgezien wat men ooit produceerde ziet de band dat er met een populair rock geluid een grote schare fans te winnen is. En dat smaakt meer. De eigen zware metalrock sound doet men dan maar op hun solo albums, is wellicht de gedachte. De aanstekelijke zangpartijen zijn er nog steeds en het volle geluid van de band is wat over-geproduceerd. De mannen worden ouden en dat is dan te merken. De theatrale sound is wel gebleven. Het stevige en herkenbare Rammwerk is te horen op ‘Puppe’, ‘Tattoo’ en spannende ‘Halomann’ waar de band het album mee afsluit. Dit zijn wel de songs waarbij de band zich onderscheidt van de rest.
Toch zal het album met open armen worden ontvangen. Zeker omdat het inmiddels bijna 10 jaar geleden is dat het recente album verscheen. Die tijd is gevuld met liveshows en solowerk van de heren, dat dichter bij de kern van Rammstein ligt dan dit album.
Maar het is zeker een lekker album voor een breed publiek, en daar is ook niks mis mee.

Melodic Rock / Metal / Pop