Resurrection Kings – Skygazer

Label: Frontiers srl

2021-07-20 07:00:00 • min lezen

Rock
7,5

Resurrection Kings – Skygazer

Met de namen Vinny Appice en Craig Goldy zijn er al veel rockers waarbij hun hart sneller gaat kloppen. Voordat de heren elkaar in de band DIO vinden was Goldy een getalenteerde gitarist van Rough Cut en Giuffria. Waarna hij in DIO enkele goede platen maakte waaronder het Dream Evil. Hier ontmoet hij drummer Vinny Appice die via Rick Derringer bij Black Sabbath (met Ronnie James Dio als zanger) was belandt.

Hier is de basis voor beide heren gelegd. De sound van DIO wil men blijven evenaren als eerbetoon aan de overleden zanger. Zo zien we diverse tribute acts waar de heren in spelen. Al wil men van een tribute act niet spreken omdat ze “zelf deels eigenaar zijn van de songs”. Aldus Appice in een interview. Hij schoof de de tribute sound naar de band van Goldy, die op zijn beurt er geen moeite mee had.

Het is inmiddels 5 jaar geleden dat de heren met Chas West op zang en Sean McNabb op bas het debuutalbum van Resurrection Kings presenteerden.
Met Alessandro Del Vecchio achter de toetsen en knoppen horen we een heerlijk DIO geluid. West weet met zijn volle stem een heerlijke rocksound te produceren. Dat doen de heren hier opnieuw. McNabb zijn kunsten worden door Goldy opgevangen.
De songs zijn niet verrassend in het geluid. De 80s rock staat als een huis en songs als ‘Calling All Angels’, ‘Angry Demons’ en het stevigere ‘Is This The End’ zijn prima rocksongs. Met ‘Don’t Blame Our Love’ staar er een mooie knuffelrock ballad op en is Skygazer een mooie knipoog naar het nummer Stargazer van Rainbow, waar Ronnie James Dio de sterren van de hemel speelde.

Rock