Revamp – Reimagining the songs of Elton John & Bernie Taupin

Label: Rocket/ Virgin/ Universal

2018-04-08 07:00:00 • min lezen

Pop / Rock
8

De meester Elton John heeft als singer-songwriter heel wat prachtige songs op zijn naam staan. De echte naam is Reginald Kenneth Dwight heeft inmiddels honderd miljoenen albums verkocht. Met zijn leeftijd van 70 jaar van afgelopen maand, is het een mooi moment om hem in het zonnetje te zetten. Deze week komen er twee tribute albums op de markt. Restoration en Revamp.

Zo is Bernie Taupin als producer aangeschoven bij het country album en zien we dat John zich meer met dit album heeft bezig gehouden. Het is een pop rock album. Hij trapt dit album zelf af met Bennie and the Jets waar Pink de zang voor haar rekening neemt. Coldplay weet met een uiterst intiem ‘We All Fall In Love Sometimes’ een prachtige versie te vertolken. Daar kan Ed Sheeran nog even een puntje aan zuigen, al mag hij zich wagen aan het beroemde ‘Candle in the Wind’. The Killers weten een mooie “Mona Lisa te vertolken en Sam Smith heeft gekozen voor ‘Daniel’ wat op het andere album ontbreekt. Net als het Your Song waar Lady Gaga hier voor tekent. Dan denken we toch weer dat Elton John een goede vertolker is van zijn songs met Taupin.

Tot slot komen the Queen of the Stone Age nog langs om een gevoelige snaar te spelen op Goodbye Yello Brick Road. Dit doet men ook met verve. Net als Mumford & Sons, Mary J. Blige en Q-tip hun versie een mooie draai hebben gegeven.

Het is dan weer duidelijk dat Elton John en Bernie Taupin een prachtige collectie hebben gemaakt dat langer mee gaat dan hun eigen leven. Deze songs zullen de komende jaren blijven komen en gaan.

Elton John is te zien in Nederland op
15 mei 2019 Ziggo Dome te Amsterdam