Robin Beck - Love is Coming

Label: Frontiers / PIAS

2017-10-21 07:00:00 • min lezen

Pop / Rock
8

Robin Beck – Love is Coming

De Amerikaanse rockzangeres Robin Beck scoorde een enorme hit met “First Time”. Dat ook mede de coca cola campagne. Als achtergrond zangeres van Chaca Kahn en Leo Sayer wist ze door te dringen om een eigen album te maken. Al bleef de solo hit uit, werd dit later met de cola reclame goed gemaakt.

De rockzangeres zong als background vocalist voor Cher’s “If I Could Turn Back Time” en trouwde met James Christian van the House of Lords halverwege de jaren 90. Ze zijn nog steeds samen en Christian produceert haar albums. Ook “Love is Coming” is een familie traditie. Het kan wel eens verkeerd uitpakken, maar dit is een prachtig couple dat het muzikaal ook goed kan vinden.

Lekkere felle funkyrock  met “Me Just Being Me” , stevig powerful met Island en “On the Bright Side” of een rockpop van “On To Something”. Alle songs zijn lekkere melodieuze rocksongs en goed geproduceerd. Je hoort de liefde voor de rocksound van de plaat spatten. Robin Beck weet  zich met dit album zeker weer in de spotlight te zetten. Ze past in het lijstje van Melissa Etheridge, Bonnie Tyler en Heart. Maar  ja, of ze echt live een tour voltooid en überhaupt als zangeres naar Nederland komt, is een kleine kans. Inmiddels is het alweer bijna 4 jaar geleden dat ze een kleine tour deed in Europa en dan is Duitsland het meest dichtbij.

Dus we moeten optimaal genieten van het album met heerlijke American rocksongs- juweeltjes waaronder “Crave The Touch”, “Girl Like Me” en “Warroir”. Het mag allemaal niet nieuw zijn maar zeker lekkerrrr!

Pop / Rock