Rod Stewart - Blood Red Roses

Label: Decca / Universal

2018-09-29 07:00:00 • min lezen

Pop
7,5

Rod Stewart - Blood Red Roses

Wat moeten we nog zeggen over het fenomeen Rod Stewart. De man die ooit met de huidige Rolling Stones gitarist Ron Wood The Faces begon. De man die solo talloze hits schreef en zong, waaronder Het beroemde ‘I am Sailing’, ‘Hot Legs’ en ‘I Don’t Wanna Talk About It’.

Het titelstuk van dit album geeft Stewart met trots weer dat hij uit Schotland komt. Het doet wat Iers aan maar dat is dus Schots. Met strijkers en blazers weet hij de songs als ‘Grace’ weer folks en sfeervol neer te zetten. Toch is de inmiddels ruim 70 jarige man niet vergeten hoe hij de dance-fans moet pleasen.  Met ‘Give Me Love’ komt de tijd van de jaren 80 90 weer voorbij en dat was voor Stewart niet de beste tijd als het gaat om de muzikale jaren. Maar ja, ook daarmee wist hij fans voor zich te winnen. Het album Blood Red Roses is dan ook een globaal overzicht van wat hij door de jaren heeft gemaakt. Hierdoor zijn er erg mooie nummers waaronder ‘Julia’, ‘Honey Gold’, het blues rockende ‘Rolling & Tumblin’ en het meer poppy ‘Look in Her Eyes’ en wat gematigde songs te horen  zoals het ‘Rest of My Life’. Al klinkt de Vegas Shuffle wel wat op ACDC ‘You Shook  Me All Night Long’.
De songs die vooral een vertellend karakter kennen zijn op dit moment de betere songs van dit album. Zijn verhaal van het recente album ‘Time’ was al een juweeltje en volgde de American Songbook Story albums op. Hierdoor kreeg Stewart weer een nieuwe status. Toch is het een top artiest die weet wat hij doet en volgt zijn hart naar wat hij wil maken. Zowel live als op plaat. Dat maakt dit soort artiesten meer dan waard. Of je nu wel of niet fan van het voetbal bent Stewart laat zich hierdoor niet weerhouden en trapt nog steeds op zijn liveshows wat balletjes in het publiek  weg. “and now a new song of the album…. , here we go again”.
Blood Red Roses is dan ook een prima album maar behoort niet tot het beste van Stewart zijn uitgebreide discografie.

Pop