Ron Coolen – Rise

Label: RC music

2020-02-22 07:00:00 • min lezen

Melodic Rock
8

Ron Coolen – Rise

De multi-instrumentalist Ron Coolen uit Rosmalen heeft het goed aangepakt. Hij is zijn helden gaan schrijven met de vraag om mee te werken aan zijn solo album. Een deel van de verkoop van dit album gaat naar de Jason Becker Charity. ( De top rockgitarist van Cacaphony en VanHalen’s David Lee Roth krijgt ALS en moest de David Lee Roth tour beëindigen). Nobel, maar minstens zo belangrijk is dat het een heerlijk rock album is geworden.

Het album begint melodieus met Big Devil Data White Summer Too Late To Surrender en Sin City met Keith St. John als zanger. De man weet met Montrose de wereld te veroveren en bracht afgelopen jaar een top album met ‘Burning Rain’. Wanneer we hier het gitaarmonster van Eden Curse Thorsten Koehne, Stephan Forte van de metalact Adagio en George Lynch van Dokken de gitaarsolo’s laten inspelen, zijn de ingrediënten al op tafel. Nu weet Ron Coolen met zijn drumwerk al een stevige sound te produceren. Maar de man weet ook met gitaren en toetsen om te gaan zodat het product geheel bij hem ligt. De songs worden als maar steviger wanneer het album vordert begint het richting de metal te gaan. ‘Kill Kill Kill’, ‘Rise’, ‘From Your Mouth’en om met het ‘Selfishness’ het album te beeindigen. Hier tekenen Mutini Within zanger Chris Clancy, Sam Walters voor de metalzang en weet voormalig Malmsteen zanger Goran Edman het album weer in rustige wateren te loodsen. Joey Conception van Armageddon zorgt het laatste deel voor de solo’s.

Het is een lekker afwisseld metal rock album dat zeker door iedere rocker gekocht kan worden. Dan heb je iets van waarde en toon je nog de support voor de meester gitarist Jason Becker!

Melodic Rock