2018-09-30 07:00:00 • 2 min lezen

Alternative / Electronic / Singer-songwriter
7

Sandro Perri - In Another Life

De Canadese producer en muzikant Sandro Perri is terug met het nieuwe album In Another Life met wederom die minimalistische muzikale benadering.

25 minuten durende titelsong
De Canadees, die niet alleen onder zijn eigen naam werk en muziek uit brengt, is dus terug. Zijn vorige album Impossible Spaces uit 2011 kreeg erg goede kritieken en de verwachtingen zijn dan ook hoog. Het nieuwe album kent eigenlijk maar twee tracks; de bijna 25 minuten durende titelsong en het bijna twintig minuten durende ‘Everybody’s Paris’ dat de Canadees in drie delen opknipt.

Samenwerking met Dan Bejar en Andre Ethier
Hij beheerst het minimalisme in de muziek tot in perfectie en dat is wat we nu ook weer ervaren. Met een speelduur van bijna 25 minuten tart je alle huidige muziekwetten dat een nummer ongeveer drie minuten moet duren. Perri weet dit nummer echt eindeloos uit te spinnen met alleen wat synths, piano, gitaar en de stem van Perri. De laatste vijf minuten ontbeert het nummer overigens wel de spanning die eerder wel aanwezig was. Deel één van de andere track ‘Everybody’s Paris’ begint met een kinderstemmetje en de bijdrage van Dan Bejar (Destroyer) en Andre Ethier (Deadly Snakes) in Pt. 2 en Pt. 3 zijn op zijn minst niet alledaags. Het nummer begint met Perri die zichzelf op piano begeleidt en het wat warmere geluid zorgen ervoor dat deze track wat minder elektronisch  klinkt. ‘Pt 2’ met Ethier die de vocalen voor zijn rekening neemt en een ietwat “Cohen”-achtige sfeer creëert. Bongos, Sax en ander instrumentarium zorgen voor een wat organischer karakter. ‘Pt 3’, met Dan Bejar heeft ook weer zijn eigen karakter maar de rode draad blijft die minimalistische sound.

In Another life is geen doorsnee album. Perri bewijst dat hij de kunst om minimalistische songs tot in de perfectie uit de spinnen tot in de perfectie beheerst. Dit is zo’n album wanneer je behoefte hebt aan een meditatief moment of even helemaal tot jezelf wilt komen. Niet iedereen zal hier warm voor lopen en het gevoel van verveling ligt misschien op de loer, maar het is wel weer een bijzonder album geworden. Veel luisterplezier.