Santana & The Isley Brothers – Power of Peace

2017-07-29 07:00:00 • min lezen

Latin / Pop / Soul
8

De afgelopen jaren heeft de legendarische gitarist Carlos Santana diverse albums gemaakt met allerlei gasten. Nu weet hij een pack te smeden met The Isley Brothers. De soul die zijn meebrengen is weergaloos en samen met de creativiteit van Santana en zijn vrouw Cindy Blackman Santana (voorheen Lenny Kravits banden sessiedrummer) als drummer, is dit album al bijzonder te noemen.

Het is een album vol covers geworden. Een album waarbij de heren een eigen versie van het origineel maken en daardoor klinken songs volledig anders, maar niet minder mooi. Stevie Wonder’s “Higher Ground” swingt nog steeds en “God Bless The Child” van Billy Holliday krijgt een sfeervol soul laagje.  Cindy mag haar eigen momentje hebben met het nummer “I Remember”  dat ze zingt. Prima dat ze die ruimte krijgt, al haalt dit het niet bij de heerlijke soulsongs  als “Gypsy Woman”, “Love Piece Happiness” en  Marvin Gaye’s  “Mercy Mercy” .

Met een wat maatschappelijk getinte “What the World Needs Now Is Love Sweet Love” van Burt Bacherac  en het Jill Jackson’s “Let There Be Peace One Earth”  passen in het huidige tijdsbeeld.
Vandaar de titel van het album.  Power of Peace is dan ook een mooi vredig album van de oudgedienden die in hun platenkast op zoek zijn gegaan naar passende soul songs. Prachtig!

Latin / Pop / Soul