Tweede album For Real voor Nederlands duo Secret Rendezvous

2017-10-10 07:00:00 • 2 min lezen

Pop / R&B / Soul
7

Secret Rendezvous - For Real

Na een stilte van een kleine vier jaar was daar vorige week de officiële albumrelease van For Real, het tweede album van de Nederlandse R&B-groep Secret Rendezvous, ooit uitgeroepen tot 3FM Serious Talent.

Label : Sonic Galore Records

Singer/songwriter Sietske Morsch en gitarist/producer Remi Lauw vormen dit Nederlandse duo dat ons op een album met 10 songs trakteren die een combinatie vormen van R&B, Soul en pop. Het heeft een kleine vier jaar geduurd om het materiaal te schrijven, te schaven, opnieuw te schaven om het uiteindelijk te mixen en producen tot wat het is. Geïnspireerd door muziek uit de ’80-er en ’90-er jaren met namen als Madonna maar ook hedendaagse muziek als The Weeknd hebben bijgedragen tot dit eindproduct.

Een knipoog naar de o.a. jaren ’80
Na de wat “loungy” opener ‘Serotonin’ zijn daar met ‘Homie, Lover, Friend’en ‘Dont’Look Me At That Way’  wat midtpemo nummers die lekker dansbaar zijn. Vervolgens is daar met ‘What About Us’ één van de toptracks van dit album; een slowbeat basis gedreven op zware synths waarbij Sietske laat horen waartoe ze vocaal in staat is. Soms komt het gevoel van herkenning bovendrijven zoals bij het lekkere uptempo ‘U Send Me Flying (Madonna?) en ‘Never Out Of Fashion’. Waarschijnlijk de beste track van het album is ‘Better Than She Can’ waarbij er ook weer een knipoog naar de jaren ’80 terug te zien is. Lekker dansbaar, een prima “groove”, tempowisselingen en de meer dan prettige stem van Sietske zorgen voor een coherent geheel. Toch is de afsluiter ‘Growing Apart’ wel de meest interessante track van dit album. Op een rustige vibe wordt dit nummer subtiel opgebouwd waarbij ingetogen momenten afgewisseld worden met intense momenten.

Een verrassend album waarbij Sietske en Remi echt de tijd hebben genomen om een kwalitatief goed album af te leveren. En in die missie zijn ze geslaagd. For Real is van een internationaal karakter en brengt een aantrekkelijke mix van R&B, soul en pop met een knipoog uit het muzikale verleden. Veel luisterplezier.

Pop / R&B / Soul