2015-01-04 07:00:00 • 9 min lezen

Selah Sue - Alone (EP)

Label : WEA / Warner Music Eindoordeel : 8

Sinds 2011 is Selah Sue vrijwel niet meer weg te denken uit het Nederlandse muzieklandschap. Selah Sue, geboren op 3 mei 1998 in het Belgische Leuven is inmiddels ook een begrip in Nederland met haar mix van pop, soul en jazz.

Giel Beelen had de primeur Dit jaar zal haar nieuwe album Reason het daglicht zien en als voorproefje maken we via de EP Alone alvast kennis met datgene dat Selah ons voor zal schotelen. Zo’n vooraankondiging brengt natuurlijk altijd risico’s met zich mee. Hoe zal men erop reageren? hoe wordt de nieuwe single ontvangen? Dit zijn hele legitieme vragen. Een aantal antwoorden kunnen we in ieder geval geven. De single ‘Alone’ heeft zijn weg naar de top van de Belgische hitlijsten inmiddels weten te vinden en onlangs had Giel de primeur om dit nummer op de Nederlandse radio te presenteren. En ook hij kon zijn enthousiasme niet verbergen.

EP met vier tracks De EP bevat vier nummers. Naast de met soul doorspekte single ‘Alone’ die waarschijnlijk een hoge notering tegemoet gaat, vinden we nog drie andere tracks terug. Het op R&B-lijst gestoelde ‘Together’ (samen met Childish Gambino) is van internationale allure. Als dit nummer als de nieuwe single van Rihanna aangekondigd zou worden zou menigeen dit geloven. Verder nog het wat subtielere ‘Time’ en een akoestische versie van ‘Won’t Go For Me’, wederom een nummer van hoge kwaliteit. Na een kwartier rest dan wel de stilte en het gevoel dat je eigenlijk naar meer wilt luisteren.

Eindoordeel De vraag naar meer is duidelijk. De kwaliteit van deze vier nummers roept de vraag op hoe hoog Selah Sue de lat heeft gelegd en hoe de rest van het album Reason zal gaan klinken. In ieder geval pakt deze EP goed uit waardoor wij in ieder geval een goede reden hebben om met veel verlangen uit te zien naar het volledige album. Veel luisterplezier.