Derde album voor Selena Gomez

Label : Interscope Records

2020-01-14 07:00:00 • 3 min lezen

Pop
7,5

Selena Gomez - Rare

De laatste jaren werd het nieuws omtrent Selena Gomez overschaduwd met nieuws over haar privéleven, verbroken relaties enz. in plaats de muziek. Nu is ze terug met haar derde album Rare waarmee ze de muziek weer centraal zet.

Tegenslagen
Net als een Ariana Grande en Miley Cirus begon de carrière als actrice in kinderseries, Haar single ‘Come And Get It’ betekende haar doorbraak en ze bracht al eerder twee albums uit. De laatste jaren is het vooral het persoonlijke leven geweest dat het nieuws haalde. Enkele vervelende en ingrijpende medische aandoeningen, maar ook verbroken relaties waarvan die met Justin Bieber wel de meest spraakmakende was, zorgden voor krantenkoppen in de tabloids. Op haar laatste album pakt ze één keer terug naar die periode met het nummer ‘Lose You To Love Me’, waar ze overigens een nummer 1 hitnotering mee haalden in de US Billboard Hot 100. Maar met de 13 tracks op Rare wil ze vooral een nieuwe start maken.

Subtiele sneer naar Justin Bieber
Ondanks of misschien wel vanwege al die negativiteit van de laatste jaren klinkt het album opvallend opgewekt. Opener en titelnummer ‘Rare’ is aangenaam catchy en we kunnen ons niet helemaal aan de indruk onttrekken dat ze toch nog een subtiele sneer richting Bieber uitdeelt (“It feels like you don’t care/  Oh why don't you recognize I'm so rare? /  Always there /  You don't do the same for me /  That's not Fair”). Vervolgens weet de Amerikaanse er met nummers als het hoekige ‘Look At Her Now’, ‘Dance Again’ en het R&B-doorspekte ‘Vulnerable’ aardig de vaart in te houden. In navolging van vele anderen zoekt ze ook zo nu en dan een samenwerking; ‘Crowded Room (ft. 6LACK)’ heeft ook die wat laid-back R&B sfeer en bij het dansbare ‘A Sweeter Place’ krijgt ze hulp van Kid Cudi. Enige ballad op dit album is het al eerder genoemde ‘Lose You To Love Me’ en misschien wel de beste track op het album is ‘Ring’, een nummer dat een aanstekelijke “vibe” heeft en zo nu en dan op de hit “Havana’ van Camila Cabello.

Met Rare maakt de Amerikaanse een nieuwe start. Rare is een echt popalbum geworden dat waarschijnlijk vooral bij het wat jongere publiek een gewillig oor zal vinden. De nummers kleuren veelal hetzelfde met als uitschieter ‘Ring’ en de ballad ‘Lose You To Love Me’. Veel luisterplezier.

Pop