Sheryl Crow - Live From The Ryman And More

Label : Valory

2021-08-19 07:00:00 • 3 min lezen

Americana / Country / Rock / Singer-songwriter
8,5

In een tijd dat concerten nog steeds schaars zijn is het juist heel fijn om een release te zien van een live-registratie. Live From The Ryman And More is een nieuw album van de negenvoudig Grammy Awards® winnares Sheryl Crow, één van de meest succesvolle vrouwelijke artiesten van de laatste decennia.

Compilatie van 5 avonden
Haar doorbraak kwam in 1993 met het 7x Platina album Tuesday Night Music Club dat de hits als ‘All I Wanna Do’, ‘Strong Enough’ en ‘Leaving Las Vegas’ voortbracht. Daarna bouwde ze haar carrière verder uit waarbij het uit 2019 daterende album Threads, dat bestaat uit diverse samenwerkingen, haar meest recente album is. In 2019 stond ze nog in Poppodium 013 met haar band en waren we getuige van een meer dan gelikte show van deze doorgewinterde singer/songwriter. Dit album is een compilatie van vijf avonden van concerten die Sheryl gaf in 2019 in het hypermoderne Ace Theatre in Los Angeles, het legendarische Newport Folk Festival in Rhode Island en natuurlijk het historische Ryman Auditorium in Nashville.

Indrukwekkende line-up
Live From The Ryman And More geeft een prachtige doorsnede van haar grootse carrière en samen met haar fantastische band geeft Miss Crow een Masterclass in Rock, Pop, Gospel, Blues en hier en daar wat Country. Natuurlijk komen hits als ‘My Favorite Mistake, ‘The First Cut Is The Deepest’, ‘It It Makes You Happy’ en ‘Soak Up The Sun’ voorbij maar wat vooral bijzonder is dat we een aantal samenwerkingen van Threads hier live horen. Grote artiesten als Stevie Nicks (‘Prove To You’), Jason Isbell (‘Everything Is Broken’), Brandi Carlile (‘Beware Of Darkness’) en natuurlijk Emmylou Harris (‘’Nobody’s Perfect’) geven acte de présence. Het feit dat ze ‘Real Gone’ uit de Disney-film Cars speelt is bijzonder, ‘Everyday Is A Winding Road’ mag niet ontbreken en met de afsluiter ‘I Shall Believe’ is de cirkel waarschijnlijk rond want dit nummer is ook de laatste track van het album waarmee ze doorbrak. Toeval of niet?

Met maar liefst 27 nummers en een speeltijd van bijna 2½ uur is dit het meest complete overzicht van Sheryl Crow. Voor elke fan een must have maar ook voor elke muziekliefhebber een aanrader want er staan enkele unieke samenwerkingen op en verder is dit gewoon een productie van hoge kwaliteit. Veel luisterplezier.