Shinedown – Attention Attention

Label: Roadrunner / Warner

2018-11-11 07:00:00 • min lezen

hard rock / Metal
8

Shinedown – Attention Attention

De Amerikaanse rockers Shinedown uit Jacksonville komen alweer met hun zesde album. Het is een heerlijke rockact dat over de hele wereld bekend is. Behalve in Nederland lijkt het wel. Hits kent de band niet en zeker niet in Nederland. Maar Attention Attention! De band staat morgen 12 nov in 013 te Tilburg, waar ze de tent doen trillen op hun grondvesten.

Het album is kent alleen maar power songs waaronder de single ‘Devil’ en ‘Black Soul’. Het album kent een rode lijn van het hectisch en emotioneel leven van iemand met een depressie. Het wordt prachtig uitgelegd hoe dat in zijn werk gaat. De waanbeelden van ‘Monsters’, de gevaren die degene doet met ‘Pyro’ terwijl je je bewustwording uitgeschakeld in de ‘Kill Your Conscience’. Het leven van iemand met een depressie is veel al met vallen en opstaan ‘Get Up’ en ‘Darkside’, ‘Creatures’. Uiteindelijk gaat het om het positieve te laten overwinnen en het vertrouwen krijgen van de medemens  in ‘Special’ om tot een ‘Briljant’ leven te komen.

Dat weten de heren vol expressie op plaat te zetten. Een heerlijk rockalbum!

De band staat 12 november in Nederland
013 te Tilburg