Nieuw album Forevher van Shura vertelt alles over de liefde

Label : Secretly Canadian

2019-09-09 07:00:00 • 3 min lezen

Pop
8

Shura - Forevher

In drie jaar kan er veel gebeuren, vooral als je verliefd wordt. Het nieuwe album van de Britse singer/songwriter Alexandra Lilah Denton die we onder haar artiestennaam Shura kennen, gaat over dat heerlijke gevoel maar ook voor al vragen en twijfels.

De liefde…
Drie jaar geleden zag het debuutalbum  Nothing’s Real het daglicht en de afgelopen jaren is er veel veranderd. Ze heeft de liefde van haar leven gevonden en laat dat nu net een lange afstandsrelatie met een Amerikaanse zijn…….. Alles wat wij bij een lange afstandsrelatie kunnen bedenken, van liefde, begeerte, angsten, vragen, elkaar bellen via Skype komt voorbij in elf songs die over het algemeen een lekkere funky, dansbare groove hebben. En zelfs de titel is een verwijzing want Forevher is een grappige woordspeling tussen “Forever” en Together”!

Kwetsbare en persoonlijke teksten
Opener ‘That’s Me, Jus A Sweet Melody’ is één van de weinige uitzonderingen op het dansbare geheel; de ongeveer één minuut durende opener is eigenlijk een soort piano-ballad-interlude waar we rustig kennis kunnen maken met de mooie stem van Shura. Mooi om te horen dat die verliefdheid als de rode draad door de liedjes heen klinken. Neem nu het wat sensueel klinkende, midtempo ‘Side Effects’ waar we Shura horen zingen “What it is, what it is, what it is, it’s so good” terwijl we ze op ‘The Stage’ meeneemt naar haar eerste ontmoeting met haar verre afstandsrelatie in New York (“Are we gonna kiss? Excited / I promised you my lips in writing / Take me by the hand / And lead me through the room”). Ook bij het speelse ‘Religion’ (U Can Lay Your Hands On Me) verwerkt ze haar gevoel in de tekst.

Twijfels
Zo neemt de Britse ons mee een aangenaam ontspannen manier vol met soepel lopende melodieën. De single ‘BKLYNLDN’ (oftewel Brooklyn – London) is wat rustiger en het nummer ‘Tommy’, met een deel spoken lyrics door een man, zorgt voor een natuurlijk breekpunt. Dit wordt nog versterkt door de wat rustigere tracks als ‘Priness Leia’ en ‘Flyin’, waar we ook het realisme in terug horen over de houdbaarheid van een relatie tussen de beide geliefden. Maar met nummers als ‘Forever’, ‘Control’ pakt ze weer terug naar die dromerige, dansbare Electro pop.

Forevher is een aangenaam popalbum geworden dat klinkt als een geheel. Het album staat volledig in het teken van een ontluikende liefde tussen Alexandra en een Amerikaanse vrouw. Geweldig toch als je daar liedjes over kunt schrijven en je hart kunt laten spreken! Veel luisterplezier.

Pop