Sink Ya Teeth - Two

Label : Hey Buffalo Records

2020-03-03 07:00:00 • 2 min lezen

Dance / Disco / Elektro / Post Punk
7,5

Sink Ya Teeth - Two

Two. Dat is de titel van het tweede album van het duo Sink Ya Teeth uit Norwich. In 2018 was hun debuut absoluut één van de verrassingen. Hoe logisch is het dan ook om je tweede album gewoon de titel Two mee te geven.

Dansbare beats
Op dit nieuwe album van het duo, bestaande uit bassist Gemma Cullingford en zangeres Maria Uzor, pakken de dames de draad op waar ze bij hun titelloze debuut gebleven zijn. De mix van dansbare Post-punk, zware beats en de industriële sound vormen wederom de basis van dit tweede album. Vooral op het eerste deel met tracks als ‘Somewhere Else’, het hypnotiserende ‘Sweetness’ en het Electro-funk-achtige ‘The Hot House’, weet het duo de vaart er goed in te houden met hun wat donkere beats. Na dit eerste deel breekt met het uptempo ‘Stella’ de zon wat door om daarna met het wat rustigere ‘Breathe’ wat te experimenteren.

Herkenning
Na ‘Breathe’ wordt de koers ietwat gewijzigd en verlaten de dames de veilige haven om muzikaal wat nieuwe wegen te bewandelen. ‘Shut Down’ doet met zijn straffe basriff denken aan het Post-punk tijdperk terwijl een nummers als The Vaccine en The Rapture doen denken aan de 80’s met namen als Yazoo en Soft Cell. De wat donkere en dreigende afsluiter ‘Blue Room’ is misschien wel het hoogtepunt van Two; de diepe baslijn, de groezelige gitaren die een aangenaam contrast vormen met de stem van Maria.

Two is de geslaagde opvolger van hun titelloze debuut waarbij de dames (gelukkig) af en toe van de geplaveide paden én de makkelijke weg afwijken. Er staan nog geen optredens in Nederland gepland maar met de festivals in aantocht zal het duo ongetwijfeld nog één van de Nederlandse podia te bewonderen zijn. Veel luisterplezier.

Dance / Disco / Elektro / Post Punk