2014-04-07 07:00:00 • 4 min lezen

Sky Pilots - Sky Pilots

Sky Pilots – Sky pilots Label: V2 Eindoordeel: 8

Toetsenist Matthijs van Duijvenbode voelde zich al opgesloten achter een keyboard en wilde graag zelf in de spotlights staan. Na jaren lang in de begeleidingsband van Tim Knol, Johan en Douwe Bob te hebben gespeeld is het nu zelf zijn ideeen te ontwikkelen en op plaat te zetten.

Met succes mag je wel zeggen. De Beatles pop wordt aardig benaderd “Dreams” en “Daises” zou zo uit de pen van Lennon kunnen komen. De jaren 60/70 geluid is waar Matthijs zich op toe legt. Nee, de Duijf staat er niet alleen voor. Hij krijgt ondersteuning van het ritme sectie Mano Hollestelle en Kees Schaper en op gitaar de oud Fatal Flower Robin Berlijn. In de looks van mannen met pakken en daarvoor een imiterende Mick Jagger zanger.

Als de sound maar goed is en dat is die. Lekkere 60-70 poprock (Wanderlust) met hier en daar een snerpende mondharmonica (Sun) en de heerlijk laidback grooves van “Jaded” leiden je zo door het album. Het klink ook als een moderne Fatal Flowers. “Messing Around” en “Changes” Zijn nummers die het vervolg van Fatal Flowers inluiden. Alleen is het nu onder de naam Sky Pilots. Wellicht dat de naam van het nummer van The Animals komt. De muziekstijl ligt ook niet zo ver van deze Engelse band die eind jaren 60 hun lieve liedjes van zich af had geslagen. Deze Sky Pilots rekenen af met hun verleden en hebben een grote troef in handen. Een heerlijke popplaat van Nederlandse bodem waar we weer erg trots op mogen zijn. Komende tijd staat de band op diverse podia in Nederland

13 april Nijmegen De Vasim 14 april Amsterdam Paradiso 3 mei Rotterdam Rotown 8 mei Utrecht Ekko 10 mei Den Haag Supermarkt 6 juni DWDB festival