2019-02-07 07:00:00 • 2 min lezen

Alternative / Electronic / Hiphop / Pop
7

Sneaks - Highway Hypnosis

Eva Moolchan, die wij onder haar artiestennaam Sneaks kennen, heeft een nieuw album! Highway Hypnosis is een soort van muzikale TGV met dertien tracks die samen nog geen dertig minuten klokken.

Fragmentarische Hip-Hop-tracks
Al luisterend kunnen we niet anders dan concluderen dat de Amerikaanse een mengelmoes van verschillende muziekstijlen op dit derde album samenbrengt. Door de korte speelduur van de nummers komt dit album best wel wat fragmentarisch over. Nummers als ‘Cinnamon’, ‘The Way It Goes’ en ‘Suck It Like A Whistle’ moeten we vooral in de Hiphop zoeken. De belangrijkste kenmerken van de muziek van Sneaks is het wat Lo-Fi karakter dat ze weet te produceren met een drummachine en minimale keyboards. Zoals gezegd loopt Sneaks het risico de aandacht te verliezen door het hanteren van diverse muziekstijlen en korte speelduur van de tracks. Bij ‘Addis’ zitten we in hoek van de Reggeaton, terwijl we bij het anderhalf minuut durende ‘Saiditzoneza’ Eva steeds dit woord horen herhalen als een soort “spoken lyric”. ‘Money Don’t Grow On Trees’ is lichtvoetig en heeft enkele geniale samples, terwijl de Amerikaanse ons bij ‘And We’re Off’ een Newave-achtige tracks voorschotelt met een aangenaam, wat zwaar aangezette baslijn. Afsluiter ‘Hong Kong To Amsterdam’ is één van de langste tracks en de combi van Hip-Hop, Rap en wat samples zorgen voor een aangename verrassing.

Highway Hypnosis heeft echt potentie en daarmee onderschrijven we ook het talent van Sneaks. Op zich verveelt het album nergens en de creativiteit spat werkelijk van het album af. Door de korte speelduur van veel nummer krijg je misschien het gevoel dat tracks gewoon nog niet echt afgemaakt zijn en je naar een demo luistert. Maar laten we het talent en de variatie roemen. Veel luisterplezier.

Sneaks Live:
17 mei : De Nieuwe Anita, Amsterdam
18 mei : V11, Rotterdam