Spock’s Beard – Snow Live

Label; Metalblade

2017-11-11 07:00:00 • min lezen

Progressive / Rock
8

Spock’s Beard – Snow Live

Binnen de prog rock is de Amerikaanse band Spock’s Beard een begrip. De boers Neal en Alan Morse beheersen deze tak van muziek als geen ander. De gitaristen weten met hun songs prima in de slipstream van TOTO en Marillion mee te kunnen.

Het album Snow is een cruciaal album voor de band. Het was het laatste album dat Neil Morse in 2002 met de band maakte. Hij verlaat de band om zijn weg te volgen wegens religieuze redenen. Ondanks dat hij de schrijver is van dit fantastisch concept album is. Een album dat zich kan meten aan de klassiekers als The Lamb Lies Down On Broadway van Genesis en Misplaced Childhood van Marillion. De songs zijn aaneen geschreven zodat het een verhaal is met allerlei solo’s voor gitaar en toetsen. De zang van Ted Leonard is krachtig en pakt het prima op naast de zang van Neal Morse. Ja, die is terug gekeerd als de verloren zoon voor de tour en opname van dit album. Hierbij is het dan ook weer bewezen dat de religie in de muziek geen onnodige belemmering hoeft te zijn. Neal zijn solo carrière heeft hij inmiddels glans gegeven met prachtige album die verder gaan dan Snow, maar dit blijft een prachtig album om de draad weer op te pakken.

De tour waar men dit album live heeft gepresenteerd kent nu de registratie met een live album incl. dvd/ blue ray Snow Live. Een prachtig album dat de sfeer van de studio uitvoering overtreft omdat het toch levendig is. Het zou mooi zijn dat de broers weer samen een definitief vervolg geven aan Spock’s Beard omdat ze elkaar nodig hebben voor het maken van een betere plaat.

Progressive / Rock