Status Quo – Down Down & Dirty  at Wacken

Status Quo – Down Down & Dirty at Wacken

Label: EarMusic

2018-08-17 07:00:00 • min lezen

Rock
7,5

Het is de Britse rockband Status Quo dat nog altijd een grote aanhang kent. Ook in Nederland is de band nog erg populair. Na het overlijden van mede oprichter Rick Parfitt eind 2016 is het Francis Rossi die de bandnaam nog hoog mag houden. De band is inmiddels volledig veranderd ten opzichte van de hoogtijdagen in de jaren 70. Dit keer komt de band met een twin-live album release. Een van de Wacken show in Duitsland en de ander van de akoestische show in London.

Toch weet de band met deze nieuwe bezetting met Richie Malone op gitaar, de podia veelvuldig te beklimmen. De band staat als een huis en iedereen kent de classic songs waaronder ‘Down Down’, ‘Pictures of Matchstick Men’, ‘Rollin’ Home’ en ‘Rockin’ all Over The World’.
Met een akoestische versie van al deze songs in the Royall Albert Hall  weet Status Quo dit keer een andere sfeer te creëren. Het gaat meer de country stijl op en met een vleugje rock erbij is het heerlijke pop muziek. De aanwezigheid van de accordeon en zangeres geeft het een folk sfeertje extra dimensie. Het klinkt nu als het solo album van voormalig Quo – lid Bob Young, Back In Quo Country.  Het is dan ook meer een overzicht van de jaren 60 tot en met nu. Songs die men niet veel speelt maar hier prima uit de verf komt.

Daarnaast is er een cd/ dvd van de rockshow op Wacken van 2017. Hier hoor je de classic songs zoals je ze gewend bent. Vol energie, humor en deinende menigte. Beginnende met het altijd vertrouwde ‘Caroline’, maar ook het  ‘Rain’, ‘Proposin’, ‘In The Army Now’ en alle andere bovenstaande classics. Toch blijft het verlies van Parfitt een aderlating in het geheel.
De plannen om akoestisch te werk te gaan, na de release van de Aquosic albums, vertelde Rossi in een interview met Mpodia dat net voor het overlijden van Parfitt werd afgenomen.

Rock