2016-05-29 07:00:00 • 7 min lezen

Status Quo te Pesse Final Electric Tour

Status Quo – Pesse Datum: 28 mei 2016 uitverkocht

De laatste elektrische shows van Status Quo gaan niet alleen langs de grote popzalen. De band is groot geworden door overal te spelen en daarom staat men gewoon in een megatent in een dorp even boven Hoogeveen. Voordat deze act op 17 oktober in 013 en 2 december in de HMH staat, doet de band het festival van Dicky Woodstock te Steenwijkerwold aan en wel op 5 augustus. De band kent van oudsher een grote aanhang in het noorden van het land. Daarbij rekenend dat er in de buurt een evenement plaatsvind met een aansprekende act zorg al snel voor een volle tent. Drie generaties reizen naar Pesse waar men niet werd teleurgesteld. De Britse rockers mogen de leeftijd dan wel hebben maar knallen het dak er af bij de eerste tonen van hun vaste openingsnummer “Caroline”. De covers “The Wanderer” (Dion) en “Something about You Baby I Like (Richard Supa) brengen de tent tot een kolkende massa. De Quo classics “Rain” en een potpourri van “What You’re Proposing”/ “Down the Dustpipe”/ “Wild Side of Life”/ “Railroad”/ “Again Again”/ “Big Fat Mamma” doen de 80’s hit “Burning Bridges” snel vergeten. Van het latere rockalbum “Heavy Traffic” album worden “Creeping Up On You” en “The Oriental” met verve gespeeld. Het meezing gehalte wordt gehaald bij “In The Army Now” (incl. drumsolo). “Roll Over Lay Down”, “Down Down”, “Whatever You Want” en “Rockin All Over the World” is niet alleen verplichte kost, maar zeker song uit een mijlpaal van de band. Om af te sluiten wordt het bluesnummer “Junior’s Wailing” (Steamhammer) ingezet om daarna afscheid te nemen met het Chuck Berry’s “Rock And Roll Music” en “Bye Bye Johnny”. Toepasselijk allemaal en vol overgave gespeeld. Dit was dan het begin van de laatste shows van Quo in Nederland. De volgende shows zullen voor de fans alleen maar emotioneler gaan worden.

zie interview elders