Sterling Ball, John Ferraro & Jim Cox – The Mutual Admiration Society

Label: Mascot

2018-01-25 07:00:00 • min lezen

Blues
7,5

Met een naam als John Ferraro is het al moeilijk je te kunnen onderscheiden. Naast de acteur en een producent is er nog een bekende worstelaar met dezelfde naam. Ditmaal gaat het om een drummer die met vele beroemdheden op de buhne heeft gestaan. Boz Skaggs, George Benson, Eddie van Halen, Aaron Neville, Robben Ford en Linda Rondstadt om maar enkele namen te noemen.

Toetsenist Jim Cox kent ook een rijtje waarmee hij heeft gespeeld. Soms op de voorgrond soms op de achtergrond, maar Elton John, Aerosmith, Pink en Barbera Steisand kennen zijn naam en kunsten uit ervaring.
Sterling Ball is de bassist die hier zijn kunsten deelt. Ook hij deelt het podium met niet aantal te noemen muzikanten. Zijn winning Awards zijn dan ook veelzeggend.

Wanneer de heren elkaar ontmoeten op de Ernie Ball Awards is het gezellig en wordt er een gelegenheidsformatie gevormd. Met deze bezetting is het de begeleidingsband een neusje van de zalm. Top dus. Hierdoor is het geen probleem om aansluiting te vinden bij wat gasten die hier en daar een gitaar solo of riffje willen inspelen. Steve Vai, Albert Lee, Steve Morse, John Petrucci  en Steve Lukather zeiden meteen ja! En zo ligt hier nu een instrumentaal album met topmuzikanten.

“Baby Please Don’t Go”, “Treat Her Right” en “Memphis” zijn bekende songs die de revue passeren. Bekende deuntjes waaronder het “You Really Got Me” in “Treat her Right” komen we regelmatig te horen. Het is blues en daar is al veel uit geput. Inmiddels is het origineel van het andere origineel alweer terug te leiden naar ergens eerder in de blues. Dat hoor je met dit album. Gedreven en bijzonder al is het maar door deze band met hun gasten.

Blues