2016-11-10 07:00:00 • 8 min lezen

Stevie Nicks - Bella Donna (re issue)

Stevie Nicks – Bella Donna (re issue) Label: Rhino / Warner Eindoordeel: 8,5

Ze zweeft een zwiert over het podium, is een voorbeeld voor vele zangeressen en is een boegbeeld voor Fleetwood Mac. Stevie Nicks is meer dan een zangeres van, maar weet solo ook haar mannetje te staan. Met haar flirten weet ze beroemdheden waaronder bandlid Lindsey Buckingham, Don Henley om haar vingers te winden. Ze heeft een zwak voor Tom Petty en wil graag als zangeres bij de Heartbreakers aan de slag. Wanneer Petty dat niet toestaat biedt hij haar aan om als ondersteunende band een solo album te maken. “Bella Donna” is het resultaat. Gezien de situatie bij Fleetwood Mac een aflopende zaak was, was dit een opstapje dat ze prima kon gebruiken. Een album vol prachtige songs waaronder Tom Petty zijn “Stop Dragging Me Around” dat een enorme hit werd. Met Don Henley neemt ze “Leather and Lace” op. Met deze re issue komt er een bonus cd met alternatieve versies van vele songs waaronder een mooie versie van het titelstuk. Enkele unreleased songs die buiten de boot zijn gevallen waaronder “If You Were Mine” en “The Dealer” Als derdede cd is er een live registratie aan toegevoegd. Hierop staan zowel Fleetwood Mac songs waaronder een lange versie van “Rhiannon”, “Dreams” en “Sara”. Maar ook de bovenstaande songs en een mooie lange versie van “Edge of Seventeen” . Het album is dan ook een aanvulling voor de Fleetwood Mac, Tom Petty en Stevie Nicks fans. Bijkomstigheid is dat wanneer dit album de top bereikt, overlijd haar beste vriendin. Uiteindelijk trouwt ze met de weduwnaar Kim Anderson. Waarna ze na het succes van het album weer van scheidde.