2014-05-17 07:00:00 • 8 min lezen

Stromae @ Pinkpop 2014

Pinkpop staat weer voor de deur en vele mensen nemen de weg richting Landgraaf. Natuurlijk zijn de klappers van het festival ruimschoots bekend. Rolling Stones en Metallica hoeven geen uitleg meer. Vandaar dat we de maand Mei allerlei bands de revue laten passeren die de festivalpodia van Pinkpop betreden. Tips, bands die je niet mag missen. Van deze bands zetten we hun recente album nog even in de schijnwerpers.

Stromae – Racine Carree Label: Universal Eindoordeel: 8

Pinkpopdag 3 3fm Stage 15.45 uur

Inmiddels is de Belgische muzikant Stromae geheel doorgebroken. Het album “Racine Carree” staat vol met vrolijke liedjes die passen bij de zomer en de festivals. Terecht dat deze act op Pinkpop 2014 staat en op Rock Werchter hebben ze hem gebombardeerd als afsluitende top act. De singles “Papaoutai” en “Alors on Danse” laat iedereen al swingen. Live doet de meester het ook goed. Betrekt het publiek bij de show en is zelf ook een persoon dat de aandacht van het publiek blijft houden. Ondanks de Franse taal of juist door de taal is de hiphop dancepop met de chanson insteek aanstekelijk. Met de handclaps en koortjes van “Ave Cesaria” en “Moules Frites” krijgen het een Afrikaans tintje en blijft het door de electro pop lekker swingend.

Het “Formidable” is inmiddels al zo bekend dat het Jaques Brel achtig liedje door iedereen kan worden meegezongen. Dit zal Stromae dan ook meesterlijk dirigeren. Het dance nummer Humain a L’eau is daarintegen een echt electro dance nummer. Voor het album is het niet het meest opwindende nummer, maar live zal het zeker werken. De opzwepende beats zal ieder in beweging krijgen.

Het is voor velen het album van het jaar 2013. Dus voordat je naar een festival gaat, haal eerst het album in huis!!! Dat swingt beter op het festival en het is zeker geen miskoop! Vele gingen je al voor. De act mag live dan ook niet worden gemist. Op Pinkpop staat de act op de rock/ metal dag tussen Rob Zombie en Avanged Sevenfold, al is het op het 3fm Stage.

Voor diegene die geen kaartje hebben voor Pinkpop of Werchter en Stromae wil zien of er geen genoeg van hebben. 20 november 2014 staat de act in Ziggo Dome te Amsterdam