Supersonic Blues Machine – Road Chronicals Live

Label: Provogue/ Mascot

2019-07-12 07:00:00 • min lezen

Blues
8

Dat we deze band als superband mogen beschouwen lijkt me helder. Wanneer Toto gitarist Steve Lukather voor een project een ritmesectie nodig had belt hij sessiedrummer Kenny Aronoff( John Mellencamp, Bob Dylan, Meatloaf e.v.a.) , producer en bassist Fabrizio Grossi (Steve Vai, Alice Cooper Joe Bonamassa e.v.a.). Voor een schrijverssessie met ZZ Top Billy Gibbons wordt Grossi getriggerd om liedjes te schrijven en een band te beginnen. Gibbons helpt hem met zijn Texas maatje en gitarist Lance Lopez is het trio compleet.

Na twee albums waar diverse gasten o.a. Robben Ford, Walter Trout en Gibbons hun bijdrage aan leveren is het nu tijd om hun 5 jarig jubileum te vieren met een live album. Inmiddels is Lance Lopez vervangen door Kris Barras. De soulvolle blues weet de band al jaren live met hart en ziel te brengen en meestal met een gastoptreden van een van de medewerkers. Al is Gibbons veel van de partij en dat geldt ook voor dit album.

Naast hun eigen songs ‘I Am Done Missing You’, ‘Remedy’ het heerlijke ‘Can’t Take It No More’ en de meezinger ‘Watchagonnado’ weet de band van hun eigen albums 8 songs te leveren voordat de ZZ Top man aansluit. Hij speelt met de band de SBM songs waarbij hij als gast op de studioplaten aanwezig was. ‘Broken Heart’, ‘Running Whiskey’ en de ZZ Top songs  ‘La Grange’ en ‘Got My Mojo Working’. Als covers weten de heren Dust My Broom (Elmore James) en ‘Going Down’ (Freddy King) aan het album toe te voegen. Een heerlijk blues album en potentiele act voor het bluesfestival in Grolloo 2020. Sterker nog, of ze nu geboekt zijn of niet, de heren zijn al onderweg!

Blues