2016-02-28 07:00:00 • 5 min lezen

Supersonic Blues Machine – West of Flushing, South of Frisco

Supersonic Blues Machine – West of Flushing, South of Frisco Label: Mascot Eindoordeel: 8,5

Supersonic Blues Machine wil zich niet alleen een band noemen, maar meer een lifestijl, drive of een bowl waar gelijkgestemde musici hun ideeën deponeren. Wanneer gitarist Lance Lopez met producer/ bassist Fabrizio Grosie (Alice Cooper, Steve Vai e.v.a.) de brainsessie lanceert, komt er van alles op tafel.

Met Kenny Aronoff op drums is het trio compleet. De drive van de uptempo bluesrock wordt nog eens aangezwengeld wanneer de heren hun netwerk aan het werk zetten. Billy Gibbons (ZZ Top) is nog een oude bekende en doet niet moeilijk om zijn lijflied over whiskey, “Running Whiskey” te zingen. Later op het album staat het nummer in een andere versie. Wanneer Gov’t Mule Warren Haynes aanschuift begint de band de band te klinken als de oude Allmond Brothers. “Remedy” heeft al het blues sausje, al is de titel wellicht een inspiratiebron om het nummer als de Black Crowes te laten klinken. Het dan maar een kleine stap om Robben Ford te bellen voor “Let’s Call It A Day”. Een mooi slow blues song om de dag mee te sluiten.

Wanneer het trio het Whitesnake nummer “Ain’t No Love ( In The Heart of het City)” op hun vizier hebben blijft de band in de Black Crowes sfeer hangen. Juist dit nummer leent zich perfect voor dit trio om uit te werken. De stem is net zo ruw als Coverdale en de intentie van de blues rock is ook idem. Wanneer de heren met Nightmare and Dreams een stevig nummer uitwerken is er een gitarist nodig die van leer kan trekken. Eric Gales laat zijn kunnen en bluesrock inspiratie van Hendrix klinken. Wanneer dit live moet gaan klinken is dit wellicht wel even een puntje om over na te denken. Walter Trout tekent voor de soulblues van “Can’t Take It No More”. Het album is zeker een vreselijk goed blues album geworden.

En het is zeker de moeite waard om deze band live te bewonderen, nu maar hopen dat ze dit ook gaan doen.