2014-05-18 07:00:00 • 9 min lezen

Sylvan Esso - Sylvan Esso

Label: Partisan Eindoordeel: 7   De Band Sylvan Esso is een band gevormd door twee voormalige soloartiesten, ‘Amelia Meath’ en ‘Nick Sanborn’ kwamen elkaar tegen op een feest. ’Amelia Meath’ had zojuist het lied geschreven ‘Play It Right’, ‘Nick Sanborn’ als electronisch producer zou het lied bewerken, hier kwam hij erachter dat deze muziek precies in zijn straatje viel. Toen ‘Amelia Meath’ het resultaat hoorde waren de twee artiesten er over uit dat ze samen een band moesten beginnen.    Het album ‘Sylvan Esso’ van de gelijknamige band is een mooie mix van electronisch en zang, het album hint een beetje naar het genre house met een alternatieve twist. Het gezang van ‘Amelia Meath’ zou zo zonder de muziek als nummer kunnen volstaan, dat dit dan ondersteunt wordt door de beats en mix van ‘Nick Sanborn’ is alleen maar een verrijking te noemen.   Aangezien dit het eerste album is is het juist positief dat het aparte klanken zijn, de band zet zichzelf neer met een eigen smaak en eigen muziek. Ik laat het album graag horen aan vrienden en hoor ook graag de mening van hen over de band en het album. Gezien de muziek al van aardig wat bas beschikt en een aantal nummers richting een upbeat tempo gaan, lijkt het me ook erg aannemelijk om deze muziek te remixen, om precies die reden heb ik een DJ die ik ken getipt over de band en ook hij was enthousiast. Ik ben benieuwd te horen wat hij met deze muziek kan.   Conclusie Dit ietwat gedurfde debuut album van deze band valt in goede aarde en is daarom juist goed om zichzelf als band neer te zetten. Ik ben benieuwd of de samenwerking stand houdt en we over ongeveer één of twee jaar een tweede album mogen ontvangen.