Debuutalbum voor Belgische Tanaë

Label : G-Major Records

2020-01-16 07:00:00 • 3 min lezen

Pop / R&B / Soul
8

Tanaë - Talking To Myself

Haar album Talking To Myself zag vorig jaar al het daglicht. Voor de in Nederland nog relatief onbekende Belgische singer/songwriter Tanaë is het een wat onwerkelijke situatie dat ze ineens in de spotlight staat v vanwege haar aanwezigheid op Eurosonic Noordeslag.

Toegewerkt naar dit moment
Tanaë is de artiestennaam van de 22-jaige Belgische Shana Seminara die oorspronkelijk uit Luik komt en dan ook eigenlijk Franstalig is. Ze is nog onwennig als ze gisteren diverse radio-optredens geeft op onze nationale radio. Samen met de grote man van G-Major Records Manu Freson heeft de Tanaë de afgelopen twee jaar naar het album toegewerkt. De acht nummers met een speeltijd van een klein half uur laveren ergens tussen Pop en R&B, iets wat niet zo gek is als je namen als Amy Winehouse en Lauryn Hill tot haar inspiratiebronnen behoren. Op albumopener ‘The Fire Of Us’ zijn deze invloeden meteen hoorbaar door die wat ingehouden, nasale stem. Vervolgens is daar het met R&B doorspekte ‘Time Is Up’, één van de prijsnummers van dit album.

Franstalig
Natuurlijk is de al eerder uitgebrachte single “Mirrors’ terug te vinden, een nummer waar ook weer de invloed van social media op een jong meisje het centrale onderwerp is. Opvallend en bewust is haar keuze om, ondanks haar Franstalige roots, voor de Engelse taal te kiezen in haar liedjes. Zelf zegt ze hierover in een interview: “For me it was clear that I would sing in English because I listen way more to English music. Further, I think that the music I want to make sounds a lot better in English because of the sonority. As I am a little bit shy, it’s also a good way to keep a little distance between me and the French speaking crowd.”  Nummers als ‘One Night’ en ‘No Way’ hebben een aangename groove en het is pas op het laatste deel dat de liedjes wat breekbaarder klinken. Mooie tracks als ‘Am I Worth’, ‘Stay’ en de titelsong tillen het album naar een hoger niveau.

Talking To Myself is een meer dan verdienstelijk debuutalbum en de kans is aanwezig dat haar optredens op ESNS haar ook in Nederland meer naamsbekendheid gaat geven. De acht nummers zijn voor een breed publiek toegankelijk en hebben een aangenaam Soul & R&B karakter. Tel daarbij op die wat diepe stem en je hebt een compleet plaatje. Veel luisterplezier.

Pop / R&B / Soul