2014-08-22 07:00:00 • 5 min lezen

Tangarine - Move On

Tangarine – Move On Label: Excelsior Eindoordeel: 8

“Eyes Keep Looking .. through my Window”, de keerzijde van de doorbraak. In het kleine stadje Assen weet iedereen de gebroeders Brinks te vinden. De tweeling Sander en Arnout zijn al jaren met muziek bezig. Met het album “Winter songs, the December songs” kwam al een kleine doorbraak. Het album paste bij de tijd van het jaar en de samenzang begeleid met de akoestische gitaar bracht de sfeer van Simon & Garfunkel terug. Na de tour met Tim Knol, die bij het label Excelsior zit, kon men daar ook op kantoor komen om te tekenen.

Het album “Seek & Sigh” bracht de heren bij De Wereld Draait Door. De identieke broeders en gimmick die daar bij hoort bracht zijn charme, met als gevolg dat het duo als huisband van het seizoen 2013/2014 werd. Maar nu is er het vervolg. De ervaring om bekend te worden met alle ups en downs zitten als rode draad in het album verwerkt. En zoals we in het noorden dan zeggen ….. “en door”…op naar het volgende. Het album doet horen dat Tangarine in dat jaar enorm muzikaal gegroeid is. “Life Falls Down” en het zomerse “It’s Allright” en de ballad “Never To Remain” zijn juweeltjes geworden. “What I’m After” is meer een non-cover Simon & Garfunkel song. Al gaat er niets boven het aanstekelijke openingsnummer “Eyes Keep Looking”.

De band is op “platenzaken tournee” en te zien: 22 augustus – Haarlem – North End, Almere – Oor, Hilversum – Oor 23 augustus – Assen – Media markt, Groningen, Plato 24 augustus – Den Haag- Paagman, Delft- Velvet 28 september – Assen - VanderVeen 18 september – Bergen op Zoom - Waterput